همکاری دو غول آی تی

همکاری دو شرکت Ford و Google برای سازگاری فناوری های پوشیدنی با اتومبیل

اکنون چیزی برای از دست رفتن وجود ندارد بغیر از فناوری های سازگار Wearables گوگل با اتومبیل های مدرن. حتی برای آنان که با افزایش روزافزون دنیای فناوری و تکنولوژی مخالف باشند این گزینه آنها را به خود جلب می کند. چرا که فقط با یک عینک می توان اتومبیل خود را در بزرگراه ها و جاده ها در حین نوشیدن چای یا خوراکی کنترل کرد.
کد خبر: ۷۰۶۴۶۶
همکاری دو شرکت Ford و Google برای سازگاری فناوری های پوشیدنی با اتومبیل

ابتدا به بررسی عینک گوگل می پردازیم ، عینک های هوشمند گوگل که قادر به دریافت دستورات صوتی از کاربر و پردازش آنهاست ، میتواند فرامین لازم را به موبایل یا سایر گیرنده های دیجیتالی اطراف منتقل کند. همچنین مجهز به یک دوربین است که میتواند وقایع اطراف را ثبت و پردازش نماید.

پروژه عینک بخشی از آزمایشگاه ایکس گوگل در این شرکت می‌باشد، که بر روی تکنولوژی های آینده کار می‌کنند، مانند خودروی بدون سرنشین. این پروژه در گوگل پلاس معرفی شد. سه نفر از کارشناسان گوگل مدیریت این پروژه را بر عهده دارند. گوگل در انتخاب این سه دانشمند نیز وسواس خاصی به خرج داده است. یکی از افرادی که روی این مسئله کار کرده است، دکتر بابک پرویز، تحصیل‌کرده دانشگاه شریف و میشیگان و نفر اول جشنواره خوارزمی است . ایشان بر روی ایده دستیابی به واقعیت افزوده با لنزهای تماسی کار کرده اند. استیو لی نیز یکی از تولیدکنندگان سرویس Latitude گوگل است. سباستین ترن نیز مدیر آزمایشگاه هوش‌مصنوعی دانشگاه استنفورد می‌باشد.

عینک گوگل در واقع یک کامپیوتر پوشیدنی به حساب می‌آید. گوگل با یک طراحی ساده و معمولی سعی بر آن داشته رغبت مضاعفی برای کاربران در استفاده از این تکنولوژی نوظهور ایجاد نماید. عینکی با وزن کمتر از یک عینک آفتابی که به مدت یک روز باتری آن شارژ نگه می‌دارد و در صورت استفاده از فیلمبرداری یا هنگ اوت گوگل پلاس این مدت زمان کمتر می‌شود.

حافظه داخلی عینک گوگل ۱۶ گیگابایت است که ۱۲ گیگابایت آن قابل استفاده بوده و با سیستم ذخیره‎سازی ابری گوگل موسوم به گوگل درایو نیز قابل همسان‎سازی می‎باشد.

عینک گوگل این توانایی را به ما می دهد که تکنولوژی را با دنیای واقعی در آمیزیم. سرگئی برین یکی از بنیان گذاران گوگل می گوید که یکی از اهداف تولید این وسیله این است که با زندگی عادی تداخلی نداشته باشد.

بارها و بارها شده که سر زمان شام یا یک مکالمه مهم با یکی از همکاران تلفن هوشمند شما به صدا در آمده و شما را از کاری که می کردید باز نگه داشته است.حالا به عینک گوگل فکر کنید! این عینک آن چیزی را می بیند که شما می بینید، با هدفونش می توانید آهنگ گوش دهید و با آن تماس تلفنی بگیرید. این عینک شما را به یک ابر انسان تبدیل می کند.با این عینک تمام اطلاعات متعلق به محیط اطرافتان را در جلوی چشمتان خواهید داشت. دیگر هم نیاز به دستگاه GPS نیست. شما با این عینک دیگر نه گم خواهید شد و نه دیگر نیاز به کتابچه راهنما خواهید داشت.عینک‌های گوگل توانایی ضبط و پخش زنده ویدئو و اطلاعات را روی نمایشگری دارند که در بالای چشم راست تعبیه شده است. جست‌وجو در وب و مشاهده ایمیل و عکس روی این عینک امکان‌پذیر است و شرکت گوگل اعلام کرده که قصد دارد تا امکانات بیشتری را به آن بیفزاید.

بر اساس قطعه فیلمی که گوگل بر روی شبکه اجتماعی گوگل پلاس منتشر کرده، عینک گوگل امکان نمایش پیام های دریافتی، جلسات گفت‌وگوی اینترنتی (چت)، برنامه ملاقات، آب و هوا و نقشه های راهنما را در میدان دید کاربر خواهد داشت.

عینک شیشه ای گوگل گلاس (Google Glass) همانند خودروی Ford T است که با ورود این خودرو انقلابی در دنیای خودروسازان ایجاد کرد. این تشبیهی از مدیرپروژه عینک گوگل در مقایسه با فناوری بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها