بازی های تدارکاتی مان کم است

دوستی‌مهر: نمی‌خواهم مردم را گول بزنم!

نگرانی دوستی‌مهر از کمبود بازی‌های تدارکاتی خارجی تیم ملی نوجوانان

برزیل ، آرژانتین و اسپانیا بدون بازی می آیند!

فدراسیون تلاشش را می‌کند اما از مسوولان می‌خواهیم به تیم نوجوانان کمک کنند که بازی‌های تدارکاتی بیشتری برگزار کنیم.
کد خبر: ۵۵۱۵۳۷
برزیل ، آرژانتین و اسپانیا بدون بازی می آیند!

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران درباره آخرین وضعیت آمادگی این تیم و برنامه‌هایش در سال 92 در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تیم نوجوانان طبق برنامه‌ای که از شش ماه‌ پیش در نظر گرفته بود، تمرینات و اردوهایش را پیش می‌برد. ما برای تعطیلات عید چند روزی اردوهای گروهی را تعطیل کردیم و بازیکنان از پنجم فروردین به اردو بازگشتند. البته در همان تعطیلات کوتاه مدت هم من مدام با آنها در تماس بودم که تمرینات بدنی‌شان را به طور اختصاصی طبق برنامه‌ای که داده بودیم پیش ببرند.

وی افزود: با شروع مجدد اردو مسابقه تدارکاتی خوبی را ششم فروردین مقابل تیم پرسپولیس داشتیم؛ همچنین دو بازی تدارکاتی دیگر را نهم و یازدهم فروردین برابر راه‌آهن و سپس گهر دورود برگزار کردیم که جا دارد از مسوولان و سرمربیان این سه تیم به خاطر همکاری که با تیم ملی نوجوانان داشتند تشکر کنم. این بازی‌ها در وضعیت فعلی برای کسب تجربه بازیکنان ما غنیمت است. از چهاردهم هم که اردوی جدیدی را آغاز کردیم.

دوستی‌مهر گفت: ما رقبای بزرگ و سرسختی در جام جهانی خواهیم داشت؛ رقبایی که بعضی بازیکنانشان کم از بازیکنان بزرگسال ندارند، بنابراین بازی تدارکاتی با تیم‌های بزرگسال به بازیکنان نوجوان تجربه می‌دهد و باعث می‌شود شخصیت تیمی‌شان شکل بگیرد. بنابراین ما به این بازی‌ها احتیاج داریم و تشکر می‌کنیم از تمام کسانی که به تیم ملی کشورشان در این راه کمک می‌کنند.

وی در واکنش به اینکه نگران مصدومیت احتمالی بازیکنان‌تان در برخورد با بازیکنان بزرگسال نیستید، اظهار کرد: به هیچ وجه. تیم ما بارها با تیم‌های بزرگسالان لیگ دسته یک بازی کرده است. کادر فنی تیم ملی تجربه حضور در جام جهانی نوجوانان و رقابت‌های مختلف آسیایی در سنین پایه را دارد و به وضوح می‌دانیم در جهانی مقابل تیم‌هایی قرار می‌گیریم که اگرچه سن نوجوانان را دارند اما تجربه بازیکنانشان مشابه تجربه یک بازیکن بزرگسال است. حتی به لحاظ قدوقواره و شرایط فیزیکی هم به ویژه در تیم‌های آفریقایی بازیکنان نسبتا بزرگسال می‌بینیم.

سرمربی تیم نوجوانان که اردوهای تدارکاتی تیمش در آفریقا و اسپانیا به خاطر مشکلات مالی فدراسیون لغو شد، در پاسخ به این سوال که چند اردوی تدارکاتی خارجی در سال 92 قطعی شده است، به ایسنا گفت: متاسفانه هنوز هیچ اردویی. هرچند می‌دانم فدراسیون با مشکلات مالی روبروست و در عین حال دوست دارد بیشترین حمایت را از برنامه‌های تیم نوجوانان داشته باشد اما تیم نوجوانان برای حضور موفق در جام جهانی به شدت نیازمند حریفان تدارکاتی خارجی است. در برنامه‌ای که به فدراسیون داده بودم، برگزاری اردوهای آماده سازی و بازی‌های تدارکاتی متعددی در اروپا، آمریکای جنوبی، آفریقا و آسیا وجود داشت اما ما تنها موفق شدیم در زمستان به تورنمنت روسیه برویم! البته اخیرا امارات میزبان جام جهانی از تیم ایران برای انجام دو بازی دوستانه در این کشور دعوت کرده که باید مقدمات آن فراهم شود. ظاهرا چند کشور دیگر هم در این مقطع زمانی در امارات هستند از جمله تیم زیر 17 سال آمریکا که خوب است با فراهم شدن شرایط با آنها نیز بازی های تدارکاتی داشته باشیم.

دوستی‌مهر تاکید کرد: چطور می‌توان تصور کرد تیم‌هایی چون برزیل، اسپانیا، آرژانتین و... با کمترین اردوی بین‌المللی و بازی‌های تدارکاتی خارجی به جام جهانی بیایند! همه تیم‌هایی که به جام جهانی نوجوانان راه پیدا کردند و حتی تیم‌های آسیایی، اردوهای متعددی را در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌کنند چون بازیکنان این رده سنی باید تجربه زیادی کسب کنند. تجربه بالا شرط اول موفقیت این تیم‌هاست. این امر را باید پذیرفت و به آن عمل کرد تا امید به موفقیت داشت. تیم ما فقط 6 ماه یا به تعبیری 5 ماه دیگر تا جام جهانی زمان دارد و از همه مسوولان می‌خواهیم از تیم ملی کشورشان و فوتبالیست‌های نوجوان مملکت‌شان حمایت کنند تا شرایطی ایجاد شود که این تیم بتواند قبل از حضور در جام جهانی بازی با حریفان تدارکاتی خارجی زیاد را تجربه کند. مگر حریفان ما در جام جهانی از اروپا، آمریکا، آفریقا و نقاط مختلف آسیا نیستند؟ آیا نباید حداقل چندین بار با چنین حریفانی بازی تدارکاتی داشته باشیم؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها