جدیدترین اثر مجید درخشانی و حسین‌رضا اسدی منتشر شد

لحظه‌ ناب؛ یک عاشقانه آرام 16

آلبوم لحظه‌های ناب با آهنگسازی مجید درخشانی و آواز حسین رضا اسدی منتشر شد. این آلبوم در دو دستگاه همایون و ماهور آهنگسازی و تنظیم شده و تلفیق اشعار نو شاعران معاصر با الحان به سنت آمیخته موسیقی اصیل ایرانی ترکیبی بدیع در آن آفریده است.
کد خبر: ۵۳۴۰۲۰
لحظه‌ ناب؛ یک عاشقانه آرام 16

به گزارش خبرنگار جام ‌جم آنلاین تازه‌ترین اثر "مجید درخشانی" آهنگساز نام آشنای ایرانی با همراهی آواز "حسین‌رضا اسدی" و نوازندگی گروه خورشید از سوی موسسه فرهنگی هنری نوای شبدیز منتشر شد. این آلبوم در دو دستگاه همایون و ماهور آهنگسازی و تنظیم شده و دارای 19 قطعه است.

نکته درخور توجه در این اثر اهتمام "حسین‌رضا اسدی" و  "مجید درخشانی" بر انتخاب اشعار نو و قرار دادن آنها در بافت موسیقی سنتی ایران است.

 سازندگان این اثر تلاش کرده‌اند تا با ظرافت از شعرهای شاعرانی مانند محمدرضا شفیعی کدکنی، مهدی اخوان ثالث، فریدون مشیری و هوشنگ ابتهاج در درون ساختار موسیقی سنتی ایران استفاده کنند و در نهایت با بهره‌گیری از مضامین عاشقانه و اجتماعی این اشعار، قطعاتی بدیع خلق کنند؛ قطعاتی که می‌تواند لابلای روزهای سخت و پر تنش زندگی معاصر یک فضای عاشقانه آرام خلق کند.

این آلبوم علاوه بر اینکه اولین همکاری مشترک اسدی و درخشانی است، اولین اثر منتشر شده "حسین رضا اسدی" در عرصه موسیقی نیز به شمار می‌رود. اسدی متولد سال 1360 و دانش آموخته رشته حقوق است؛ او آواز را زیر نظر استادانی چون محمد رضا شجریان، رامبد صدیف و حمید رضا نوربخش آموخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها