اوباما 32 میلیون رأی مردمی رامنی 34 میلیون

اوباما رامنی را شکست داد 28

پر هزینه‌ترین انتخابات تاریخ ایالات متحده آمریکا پایان یافت.رسانه‌های آمریکایی از پیروزی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در رقابت با میت رامنی رقیب جمهوری خواه خود خبر دادند.این انتخابات بیش از 5 میلیارد دلار هزینه داشته است.
کد خبر: ۵۳۴۰۱۸

به گزارش جام جم آنلاین باراک اوباما نامزد دموکرات‌ها در رقابت نزدیک با میت رامنی نامزد جمهوری‌خواهان توانست برای بار دوم در کاخ سفید باقی بماند.

رامنی با بیش از 34 میلیون رأی نزدیک به 50 درصد آراء مردمی را به دست آورد و در مقابل اوباما با 32 میلیون رأی مردمی و 48 درصد آراء برای دومین بار رئیس جمهور آمریکا شد.اوباما با تعداد آراء الکترال بیشتر توانست رامنی را شکست دهد.

هر نامزد برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به ۲۷۰ رأی الکترال نیاز دارد،باراک اوباما دارای 303 رای الکترال است.

باراک اوباما در واشنگتن دی.سی و ایالت های نیویورک، نیوجرسی، پنسیلوانیا پیروز شده است. میت رامنی در چندین ایالت جنوب شرقی از جمله میسی‌سیپی و لوییزیانا و چندین ایالت دیگر از جمله وایومینگ و نبراسکا برنده شده است.

گرچه ساعت رأی گیری پایان یافته است اما در برخی از ایالت ها، کسانی که در صف رای دادن هستند، می توانند آراء خود را به صندق بیندازند.

بر اساس اخباری که منتشر شده بیش از 90 میلیون آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکردند.تعداد واجدین شرایط برای شرکت در انتخابات 207 میلیون نفر اعلام شده است.

مردم هر ایالت در نظام انتخاباتی آمریکا به صورت جداگانه و مستقل از ایالت‌های دیگر همزمان در روز انتخابات نمایندگان کنگره سنا (هر ایالت دو سناتور دارد) و افرادی موسوم به الکترال کالج(کالج انتخاباتی) را انتخاب می‌کنند. تعداد الکترال کالج هر ایالت برابر با تعداد نمایندگان آن ایالت در کنگره فدرال به اضافه2 (که همان تعداد نماینده سنای هر ایالت در سنای فدرال است) می‌باشد. باید گفت تعداد الکترال کالج‌ها 538 عدد در کل کشور هستند که برای کسب ریاست جمهوری باید 270 الکترال کالج کسب شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها