مجلس دانش‌آموزی ، بین‌المللی می‌شود

رییس مجلس دانش آموزی کشور از در دستور کار قرار گرفتن تصمیم بین المللی شدن مجلس دانش آموزی کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۱۱۸۷۱

زهرا پناهی روا در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: مجلس دانش آموزی یک نهاد صنفی و کاملا دانش آموزیست که اعضای آن به صورت مرحله ای از طریق شورای مدرسه انتخاب و در نهایت به عنوان عضو شورا وارد این مجلس می شوند.

وی اضافه کرد: این مجلس 150 نماینده دارد و هر شش ماه به طور علنی پیرامون وضعیت دانش آموزی بحث می شود.

پناهی روا با تاکید بر سفارشات و توجه ویژه مقام معظم رهبری نسبت به مجلس دانش آموزی،‌ خاطرنشان کرد: رییس جمهور نیز همواره بر بهره گیری از دیدگاه‌ها و نظرات دانش آموزان عضو این مجلس تاکید دارد.

رییس مجلس دانش آموزی کشور تصریح کرد: دانش آموزان می توانند به عنوان نمایندگان مردم به ویژه سایر دانش آموزان، مشکلات را دیده و به مسؤولان انتقال دهند.

پناهی روا بیان کرد: در مجلس دانش آموزی ،‌ دانش آموزان همدانی نیز توانستند به خوبی ظاهر شوند؛ اگر چه به عنوان اعضای شورا انتخاب نشدند اما در تلاش هستند تا خود رابه خوبی نشان دهند.

پناهی روا همچنین با اشاره به انتخابات این مجلس در مراحل اولیه که از طریق استان ها صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: انتخابات تاکیدی بر وجود دموکراسی برای دانش آموزان است که براساس آن نشان می دهیم در حقیقت افراد با انتخاب خود دانش آموزان تایید و وارد مراحل بعدی می شوند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه اگر پیشنهادات دانش آموزان نو و کاربردی باشد، ‌مورد استقبال و توجه مسؤولان قرار می گیرد، افزود: بیشتر پیشنهادات دانش آموزان حول محورهایی همچون توجه و اهمیت دادن به مجموعه های دانش آموزی است.

پناهی روا بیان کرد: طبق آیین نامه داخلی مجلس، بیشتر موضوعات مورد بررسی در مجلس باید به مسائل و مشکلات دانش آموزی و تعلیم و تربیت ارتباط داشته باشد.

رییس مجلس دانش آموزی کشور یادآور شد: از جمله پیشنهاداتی که توسط دانش آموزان ارائه شد و در دست بررسی قرار گرفت، پیشنهاد حذف کنکور بوده است.

پناهی روا با بیان اینکه دانش آموز خودش آینده اش را رقم می زند،‌ افزود: روی دانش آموزان باید سرمایه گذاری شود چرا که در حقیقت این دانش آموزان مدیران آینده هستند.

وی همچنین از بین المللی شدن مجلس دانش آموزی خبر داد و تصریح کرد: این طرح از قبل هم مطرح بود که به نتیجه نرسید اما در حال حاضر امیدوارم با پیگیریهای انجام شده، به نتیجه برسد که باید با نمایندگان کشورهای مختلف در این زمینه ارتباط برقرار کنیم.

رییس مجلس دانش آموزی کشور اظهارکرد: باید مواد درسی به روز شود که این موضوع هم از کارهای پیشنهاد شده در مجلس و در دست بررسی است.

پناهی روا با اشاره به سابقه بیست ساله و ارتباط مستقیمی که طی آن با دانش آموزان داشته در مقایسه نوجوانان و جوانان امروز با گذشته، عنوان کرد: جرأت و جسارت دانش آموزان امروز بیشتر است و همین که می توانند با مسئولان عالی نظام ارتباط مستقیم داشته باشند، نشان دهنده تفاوتهاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها