واردات برنج در زمان برداشت ممنوع شد‌

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر حمایت از برنج ایرانی، از ابلاغ ممنوعیت واردات برنج در زمان عرضه تولید داخل در روزهای آینده به وزارت بازرگانی و گمرک کشور خبر داد. به گزارش مهر، صادق خلیلیان در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران گفت: این ابلاغیه در جهت ممنوعیت عرضه برنج خارجی در زمان تولید وعرضه برنج داخلی است و با ابلاغ آن به وزارت بازرگانی و گمرک کشور، واردات برنج از اول مرداد تا اول دی ماه ممنوع خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۵۸۳۶

وی افزود: خوشبختانه بنا به دستور رئیس‌جمهور و براساس ماده 16 قانون افزایش بهره‌وری، این اختیار به وزارت جهاد کشاورزی داده شده تا زمان ورود محصولات کشاورزی تنظیم و نیازسنجی شود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: سال گذشته نیز دستور و ابلاغیه ممنوعیت وارادات برنج از اول مرداد تا دی‌ماه در کشور اعمال شد.

خلیلیان با اشاره به این‌که در مجموع در سال گذشته چه مقدار برنج به کشور وارد شد، از پاسخ دادن به این سوال خودداری کرد.

وی تاکید کرد: سیاست وزارت جهاد کشاورزی، استفاده از تولید داخل است و در صورت نیاز به برخی محصولات در حد مشخصی اقدام به واردات خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: سال گذشته میزان واردات محصولات کشاورزی از نظر وزنی حدود 27 درصد کاهش داشته است و به طور حتم در سال جاری هم بیشتر کاهش خواهد یافت.

خلیلیان گفت: در جهت حمایت از تولید محصولات داخلی، واردات کشور باید مدیریت شود. در برنامه پنجم توسعه، توجه جدی به امر مکانیزاسیون برنج شده و در این جهت تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور در اولویت قرار دارد.

خلیلیان ادامه داد: حدود 30 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران امسال به صورت مکانیزه نشاکاری خواهد شد.

وی پیش بینی کرد: تا سال 62 بخش زیادی از مراحل کشت و برداشت برنج در کشور به روش مکانیزه انجام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها