زن جوان ، زندانی 5 شرور سابقه‌دار بود

چند مجرم شرور که با ربودن زن جوان او را به یک خانه ویلایی منتقل کرده بودند، دستگیر شدند.در ساعت 13:50 مورخه 31 مرداد ماه امسال زنی طی تماس با مرکز فوریت‌‌های پلیسی 110 اعلام کرد، از دست تعدادی آدم‌ربا فرار کرده و در حال حاضر در نقطه‌ای از روستایی در منطقه لواسانات پنهان شده است.
کد خبر: ۲۸۰۸۲۵

بلافاصله با اعلام موضوع از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به کلانتری 162 فشم، عوامل این کلانتری سریعا در محل مورد نظر حاضر شدند و با روِیت این زن، وی را به کلانتری منتقل و تحقیقات اولیه را از وی آغاز کردند. زن جوان در اظهارات خود به ماموران کلانتری گفت: برای تهیه مایحتاج ماه مبارک رمضان به میدان میوه و تره‌بار رفته بودم. پس از خرید در راه بازگشت به منزل سوار یک خودروی پراید سفیدرنگ مسافرکش شدم. در حالی که یک نفر مسافر مرد در صندلی عقب نشسته بود، من در صندلی جلوی ماشین نشستم. کمی پس از حرکت مسافر صندلی عقب با گذاشتن چاقویی روی گلویم مرا وادار کرد سکوت کنم و در ادامه با بستن چشم‌هایم مرا به نقطه‌ای نامعلوم بردند و به اتفاق چند نفر از دوستانشان مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند.

با توجه به این که رسیدگی به این موضوع از وظایف پلیس آگاهی است، پرونده مقدماتی تشکیل شده همراه این زن به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ (مبارزه با تجاوز به عنف) ارسال شد.

کارآگاهان اداره شانزدهم ضمن هماهنگی‌های لازم با قاضی شایسته، رئیس شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران، بررسی‌‌های تخصصی خود را نسبت به صحت اظهارات شاکی و شناسایی و دستگیری متهمان شروع کردند.

این زن جوان در تایید اظهارات قبلی خود گفت: پس از این که دو نفر از سرنشینان پراید مرا به نقطه‌ای در خارج از تهران منتقل کردند، با دوستانشان تماس گرفتند و لحظاتی بعد چندین نفر دیگر به آنها اضافه شد و تا فردای آن روز مرا بارها مورد اذیت و آزار قرار دادند و با استفاده از تلفن‌های همراه خود از صحنه‌‌های آزار و اذیت من فیلمبرداری کرده و تهدید می‌کردند در صورت هر گونه شکایت یا خطایی از سوی من، اقدام به انتشار این فیلم‌ها خواهند کرد.

با توجه به این که این زن از نقطه معلومی (ویلایی در لواسانات) از دست آدم‌ربایان اقدام به فرار کرده بود، کارآگاهان با بهره‌گیری از اطلاعات شاکی، سریعا اقدام به شناسایی دقیق محل انتقال وی و همچنین مالک اصلی این محل کردند.

پس از شناسایی محل نگهداری قربانی پرونده، کارآگاهان تحقیقات لازم را در خصوص مالک و خانواده وی به عمل آوردند و در ادامه به عماد (23 ساله) پسر مالک منزل ظنین شدند. از آنجایی‌که متهمان پس از فرار شاکی، با احتمال مراجعه وی به پلیس، متواری شده بودند کارآگاهان با مراجعه به بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار متوجه شدند عماد دارای سابقه دستگیری و زندان در سال‌های 84 و 85 به اتهام نگهداری و استعمال مواد مخدر و سرقت لوازم داخل خودرو است. با مشاهده تصویر چهره وی توسط شاکی، وی به عنوان یکی از آدم‌ربایان مورد شناسایی قرار گرفت.

در ادامه تحقیقات پلیسی از افراد و دوستان مرتبط با عماد، کارآگاهان اداره شانزدهم، پسردایی وی (حسین 27 ساله) را نیز که دارای سابقه دستگیری و زندان در سال‌های 85 و 87 به اتهام نگهداری و استعمال مواد مخدر و سرقت به عنف بوده، به عنوان مظنون بعدی مورد شناسایی قرار داده و شاکی با دیدن تصویر حسین، وی را به عنوان یکی از ربایندگان معرفی ‌کرد.

با شناسایی مخفیگاه حسین در خیابان17 شهریور، کارآگاهان با تحت نظر قرار دادن چند ساعته وی، متهم را در حالی که برای فروش ماشین خود به همراه مادرش (به عنوان مالک خودرو) به آژانس‌های متعدد فروش خودرو مراجعه می‌کردند، چند ساعت تحت نظر قرار دادند تا در یک فرصت مناسب وی را دستگیر و به اداره شانزدهم منتقل کردند.

با انتقال متهم به پلیس آگاهی، وی در مواجهه با مدارک و دلایل موجود از جمله مواجهه با شاکی در حضور کارآگاهان به جرم خود اعتراف کرد و با معرفی دیگر همدستان و متهمان عنوان کرد تمامی آنها با یکدیگر رابطه خویشاوندی دارند.

با اطلاعات به دست آمده از حسین در خصوص سایر متهمان، 4 نفر دیگر از افراد شرور نیز یکی پس از دیگری دستگیر و در بازرسی از محل سکونت متهمان مبلغ 300 هزار تومان پول سرقتی زن جوان و گوشی تلفن همراه وی کشف شده است. این گزارش حاکی است در بازبینی گوشی تلفن همراه یکی از متهمان تصاویر غیراخلا‌قی ضبط شده ازشاکی پرونده کشف و تحقیق از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها