هشدار متخصصان

کودکان هم باید از عینک‌های آفتابی استفاده کنند

متخصصان هشدار دادند: سه چهارم والدین قدرت بینایی فرزندانشان را به علت عدم استفاده از عینک آفتابی مناسب به خطر می‌اندازند.
کد خبر: ۲۷۳۹۳۳

به گزارش ایسنا، بررسی دوهزار نمونه در کالج بینایی سنجی انگلیس نشان می‌دهد: نزدیک به یک سوم والدین برای فرزندانشان عینک آفتابی نمی‌خرند.

نیمی از والدینِ یک سوم باقی مانده هم به قیمت عینک بیش از قدرت محافظت آن توجه می‌کنند و تنها یک چهارم والدین عینک آفتابی مناسبی برای فرزندان خود می‌خرند.

این کالج از بین انواع عینک‌ها، عینک‌های سیاه رنگ و با درجه کیفیتCE را توصیه می‌کند.

افراد با رنگ چشم‌های روشن بیشتر از سایرین در معرض آسیب ناشی از تابش آفتاب هستند و بر اساس توصیه متخصصان؛ چشم آبی‌ها باید همیشه از عینک‌های محافظ استفاده کنند.

اشعه فرابنفش خورشید، قرنیه و عدسی چشم را تخریب می‌کند و در درازمدت به آسیب‌های جدی منجر می‌شود.

استفاده از عینک‌های ارزان قیمت بدون توانایی محافظت در برابر اشعه فرابنفش نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه باعث وارد شدن آسیب بیشتر و خطرناک‌تر می‌شود.

دکتر سوزان بالکنی، اپتومتریست و از اعضای این تیم تحقیقاتی با ابراز تعجب از نتایج به دست آمده تصریح کرد: عینک‌های آفتابی خوب لزوما گران قیمت نیستند. نکته‌ای که مهم است دقت به داشتن درجه کیفیت عینک‌هاست.

وی ادامه داد: اکثر کودکان به چشم زدن عینک‌های آفتابی را دوست دارند اما کلاه‌های لبه دار هم به خصوص در مورد نوزادانی که عینک را تحمل نمی‌کنند، مناسب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها