به رغم بارندگی‌ها

بحران دریاچه ارومیه ادامه دارد

معاون استاندار آذربایجان غربی گفت: به رغم بارندگیهای به نسبت مطلوب بحران دریاچه ارومیه هنوز برطرف نشده است.
کد خبر: ۲۴۵۷۳۶

به گزارش مهر، محمد باقر داریانی ظهر چهارشنبه در سومین جلسه شورای فنی استان که در سالن اجتماعات دانشکده پزشکی برگزار شد به بحران خشکی دریاچه ارومیه اشاره کرد و بیان داشت: سطح آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته یک متر پایینتر است و بارندگیهای استان از مهر سال گذشته تنها توانسته 20 سانتی متر سطح آب دریاچه را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: اما این امید وجود دارد که با ادامه یافتن بارندگیها این وضعیت بهبود یابد.

این مقام مسئول به بارندگیهای چند روز اخیر در استان اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به افزایش 35.7 درصدی بارشهای خوب چند روز گذشته نسبت به سال قبل متاسفانه به دلیل خشکسالی پارسال، ذخایر آبی پشت سدها و سفرهای زیرزمینی استان در شرایط مطلوبی نیست و باید با اصلاح الگوی مصرف، میزان بهره وری در حوزه آب را افزایش دهیم.

معاون امور عمرانی استاندار همچنین به برودت هوای استان در روزهای اخیر به همراه بارش برف در برخی نقاط استان هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه با بالا رفتن برودت هوا خسارات زیادی به بخش کشاورزی استان وارد شد که مسئولان این بخش باید هر چه سریعتر برای این مشکل چاره اندیشی کنند.

داریانی همچنین از عدم حضور برخی از مدیران دستگاههای اجرایی در بازدید اعضای شورای فنی از طرح های عمرانی انتقاد کرد و گفت: مدیران برای توسعه همه جانبه استان از بخشی نگری پرهیز کرده و در جهت همکاری برای ارائه راهکار عملی مشکلات طرح های عمرانی مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دستگاه اجرایی مدیریت ساخت اکثر پروژه های بیمارستانی و بهداشتی را برعهده دارد افزود: این دانشگاه باید ساختار مدیریت فنی و اجرایی خود را متناسب با برنامه های کلان محول شده ارتقا دهد.

معاون استانداری با اشاره به اینکه در دور دوم سفر استانی ریاست جمهوری به استان 31 پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان مصوب شد، اظهار داشت: بر اساس برآوردهای اولیه میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرحها بیش از یکهزارو 500 میلیارد ریال است.

داریانی، احداث بیمارستان 64 تختخوابی اشنویه، بیمارستان 32 تختخوابی پیرانشهر، 450 تختخوابی طالقانی ارومیه، جایگزین بیمارستان جدید مهاباد، توسعه بیمارستان خوی و احداث خانه های پزشک را از جمله این مصوبات عنوان کرد.

معاون امور عمرانی استاندار در ادامه با اشاره به پروژه بیمارستان تخصصی قلب و عروق سید الشهداء ارومیه گفت: به رغم اینکه موقعیت مکانی بیمارستان به لحاظ شبکه معابر و امکان دسترسی مناسب نیست ولی با توجه به ضرورت راه اندازی این پروژه فضای مورد نیاز بیمارستان بر اساس استانداردهای رایج از طریق تملک فضاهای اطراف باید تامین شود.

وی با انتقاد از روند اجرای طرحهای دانشگاه علوم پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید از نظر اجرای کمی، کیفی و مدیریت زمان و نوآوری اجرای طرحها برای سایر دستگاههای اجرایی الگو باشد.

معاون امور پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هم در این جلسه با ارائه گزارش از روند احداث بزرگترین آزمایشگاه مرجع کشور در ارومیه گفت: این آزمایشگاه با شش هزار مترمربع زیربنا با 14 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

محمد غفارزاده همچنین از اتمام احداث ساختمان بیمارستان تخصصی قلب سیدالشهدا در ارومیه تا پایان ماه آینده خبر داد و اضافه کرد: با بهره برداری از ساختمان این بیمارستان بلافاصله نصب تجهیزات آن آغاز می شود و پیش بینی می شود بهره برداری کامل از این بیمارستان تا نیمه نخست امسال امکان پذیر شود.

وی با ارائه گزارش از اجرای طرحهای عمرانی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: هم اکنون 17 پروژه عمرانی این دانشگاه در شهرهای مختلف استان اجرا می شود.

اعضای شورای فنی استان در ادامه روند اجرای پروژه های عمرانی دانشگاه عمران پزشکی از جمله آزمایشگاه مرجع،بیمارستان سیدالشهداء و مسجد دانشگاه نازلو در ارومیه بازدید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها