محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باکری قابلیت‌ها و ظرفیت‌های زیادی داشت و شاید شهادت هیچ فرماندهی این قدر روی من اثر نگذاشت.
کد خبر: ۲۴۰۹۷۹

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محسن رضایی ظهر امروز پنجشنبه همزمان با سالگرد عملیات‌ بدر و خیبر و شهادت سرداران رشید آذربایجان، شهید مهدی و حمید باکری، علی تجلایی، مرتضی یاغچیان و حسن شفیع‌زاده، یادگاران هشت سال دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان در مسجد جامع تبریز با اشاره به دوران دفاع مقدس اظهار داشت: حادثه دفاع مقدس امتحان سختی برای ایران اسلامی بود.

وی افزود: این جنگ تحمیلی با سرنوشت سیاسی ما گره خورده بود و اگر ایران در این جنگ که توسط استکبار جهانی با تمام قوا تحمیل شده بود، شکست می‌خورد علاوه بر از دست دادن مرزهای جغرافیایی، استقلال و آزادی به دست آمده از خون هزاران شهید انقلاب اسلامی را نیز از دست می‌داد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمان جنگ در ادامه به اتحاد بی‌سابقه دولت‌های شرق و غرب اشاره کرد و گفت: در هیچ جنگی دولت‌های شرق و غرب این چنین باهم متحد نشده بودند، چرا که معمولاً در مقابل هم قرار می‌گرفتند، اما در هشت سال دفاع مقدس باهم به تفاهم رسیدند تا مثل راهزنان و غارتگران به کاروان انقلاب ایران اسلامی حمله برند و مال‌التجاره انقلاب را که عبارت بود از استقلال و آزادی به غارت ببرند.

وی تاکید کرد: درست در این زمان بود که دلیرمردانی از جای جای ایران اسلامی بپا خاسته و اسلحه به دست گرفتند و توطئه‌های این غارتگران تاریخ را در نطفه خفه کردند.

رضایی با بیان اینکه شکست استکبار جهانی در هشت سال دفاع مقدس معجزه بود، اظهار داشت: چرا که طبق ارزیابی‌های نظامی دشمنان، شکست ایران در این جنگ قطعی بود، اما با ظهور دلیرمردانی چون باکری‌ها، تجلایی‌ها، یاغچیان‌ها و شفیع‌زاده‌ها محاسبات و معادلات دشمن به هم خورد.

وی تصریح کرد: دشمنان ما هیچ‌وقت روی ایمان، اخلاص، غیرت، توانمندی و در نهایت، روحیه شهادت‌طلبی جوانان برومند ایران اسلامی، حساب باز نکرده بودند.

رضایی در ادامه، اقتدار سیاسی، نظامی و امنیتی کنونی ایران اسلامی را محصول تجارب هشت سال دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: اگر امروز ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف سیاسی، نظامی، فناوری و ... در اوج افتخار است و اگر امروز، استکبار جهانی در مقابل انقلاب اسلامی سر تسلیم فرود می‌آورد، ریشه در هشت سال دفاع مقدس دارد.

وی اظهار داشت: شهدای ما اقتدار خود را در آن زمان به نمایش گذاشتند و سیلی محکمی به صورت ابرقدرت‌ها زدند تا هرگز به فکر تعرض به ایران اسلامی نیفتند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: ما اگر می‌خواهیم در تمام زمینه‌ها خصوصاً اقتصاد و مدیریت کشور به موفقیت برسیم باید به مدیریت و خلاقیت امثال باکری‌ها روی بیاوریم و دوباره به باکری‌‌ها برگردیم تا بتوانیم مثل زمان جنگ کشور را به نحو احسن اداره کنیم.

رضایی در ادامه به اخلاص شهید باکری تاکید کرد و افزود: محبت در امتداد اخلاص است و چون باکری انسانی مخلص بود، دل‌ها را زود فتح می‌کرد و محبت او به دل مردم ما افتاد.

رضایی افزود: شهید باکری انصافاً در دوران فرماندهی‌اش در زمان جنگ خوب درخشید و انس و عاطفه‌ای را که من با رزمندگان آذربایجان خصوصاً امثال باکری‌ها داشته‌ام، فراموش شدنی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها