رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد:

بازسازی 35 هزار خانه روستایی

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به این که امسال فقط 35 هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است گفت: طبق برنامه باید تا پایان سال مالی یعنی تیر سال آینده، 200 هزار واحد مسکونی بازسازی شود.
کد خبر: ۲۲۵۷۶۹

به گزارش واحدمرکزی خبر، حسین باقری در حاشیه همایش روز ملی ایمنی در برابر زلزله با بیان این که امسال در واگذاری تسهیلات بافت های فرسوده روستایی با مشکل بانک مرکزی مواجه بودیم ابراز امیدواری کرد بنیاد مسکن بتواند این تعداد واحد فرسوده روستایی را بازسازی کند.

باقری همچنین گفت: رئیس جمهور دستور داده است این رقم به 300 هزار واحد برسد.

وی افزود: هم اکنون 600 طرح پیشگیری از حوادث طبیعی در کشور تصویب شده و از این تعداد 400 طرح مربوط به بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده است.

باقری گفت: از 17 میلیون واحد مسکونی کشور 43 درصد در روستاها قرار دارد که از این میزان بیش از 60 درصد غیر مقاوم است.

وی با بیان اینکه بازسازی بافت های فرسوده شهری کلان شهرها وضع خوبی دارند گفت: در باره استفاده از منابع فایناس خارجی و داخلی بحث وجود دارد و برخی استان ها نتوانسته اند از این فاینانس استفاده کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در استان ها و کلانشهرهایی مانند کرج و فارس که استفاده از فایناس خارجی را تصویب کرده اند، در زمینه بافت های فرسوده پیشرفت های خوبی داشته ایم اما به ایده آل موردنظر برنامه دست نیافته ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها