وزیر نیرو:

ایران امسال شدیدترین خشکسالی را تجربه می کند

فتاح وزیر نیرو گفت: ایران در سال آبی و زراعی جاری شدیدترین خشکسالی را طی یکصد سال گذشته تجربه می کند.
کد خبر: ۱۸۹۷۴۵

 


به گزارش ایرنا "سید پرویز فتاح" امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران در استانداری خوزستان افزود:مهم ترین شاخص خشکسالی در سال جاری فراگیر بودن آن است و این پدیده تمامی استان های کشور را در برگرفته و اگر مدیریت عالمانه و هوشمندانه نبود به طور یقین با مشکلات بیشتری مواجه می شدیم.

وی اظهارداشت:خشکسالی، آزمون سختی است که تمامی مدیران باید در این خصوص جوهره خودشان را نشان دهند تا بتوان به سلامتی از این مسیر سخت با کمترین هزینه عبور کنیم.

فتاح گفت:با گرم شدن هوا در کشور، مصرف آب و برق در مناطق روستایی و شهری افزایش می یابد و پیش بینی ما این است که بعد از مرداد ماه دمای هوابه طور طبیعی کاهش یابد، که این کاهش دما می تواند بسیاری از مشکلات ما را برطرف سازد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با وجود افزایش دما در کشور، پیک مصرف آب و برق کاهش داشته و این نشان از مدیریت خوب و هماهنگی بین تمام مدیران و دستگاهها بوده است.
 
فتاح اظهارداشت: فشار روی نیروگاههای حرارتی از اول سال بیشتر از سالهای گذشته بوده و این نیروگاهها در کشور با حداکثر ظرفیت و باراندمان بالا نسبت به سالهای گذشته در تولید برق هستند.

وی گفت: نیروگاههای حرارتی هم اکنون بین 25 تا 27 درصد بیشتر از سالهای گذشته تولید می کنند تا کاهش 75 درصدی نیروگاههای برق آبی تا حد زیادی جبران شود.

وزیر نیرو در ادامه افزود: پیش بینی می شد میزان کمبود و خاموشی ها در خوزستان بیشتر از اینها باشد که اعمال می شود ولی همکاری مردم و برنامه ریزی مدیران این کمبودها را به حداقل رسانده است.

فتاح در خصوص انشعاب های غیرمجازبرق اظهارداشت: بنا به مصوبه هیات دولت قرار شد انشعاب های غیرمجاز برق در مدت دو سال جمع آوری شود که این طرح از اول فروردین ماه آغاز و تا اواخر سال 88 ادامه خواهد داشت.

وزیر نیرو افزود: خوزستان بیشترین آمار را در تعداد انشعاب های برق غیرمجاز داشته و از ابتدای سال جاری تاکنون 60 هزار انشعاب غیرمجاز در این استان جمع آوری شده است.

وی گفت: با توجه به دمای هوا در استان خوزستان، با اعمال برنامه خاموشی ها در استان های شمالی و تهران یک هزار و 800 مگاوات برق از طریق خطوط انتقال برای کمک به شبکه برق خوزستان به این استان داده می شود.

وزیر نیرو روز دوشنبه در نشست ستاد خشکسالی استان آخرین وضعیت پیامدهای خشکسالی در خوزستان را مورد بررسی قرار داد.

فتاح همچنین با سفر به شهرهای آبادان و خرمشهر، وضعیت آبرسانی در این دو شهر را بررسی و از نیروگاه در حال ساخت خرمشهر بازدید کرد.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها