مدیرکل بازرسی استان خبر داد

افزایش 15 درصدی شکایات مردمی از ادارات قم

مدیرکل بازرسی استان از افزایش 15 درصدی شکایات مردم قم از ادارات و نهادها در سال 86 به نسبت سال 85 خبر داد. حجت‌الاسلام والمسلمین سید رسول محمودآبادی در جمع خبرنگاران با اشاره به مطلب فوق گفت: از نظر شکایات مردمی ما در سال 85، 1057 مورد پرونده وارده به سازمان بازرسی استان را داشتیم که این میزان در سال 86 به 1254 مورد رسیده است.
کد خبر: ۱۸۴۲۶۷

وی افزود: استان قم به لحاظ تعداد شکایات وارده در بین 26 استانی که دارای سازمان بازرسی هستند رتبه چهارم را دارد و از لحاظ رسیدگی به شکایات، در رتبه سوم کشور قرار دارد.

محمودآبادی همچنین با بیان این‌که بیشترین شکایات مردمی در سال 86 در قم متوجه شهرداری و بانک‌های استان بوده است، گفت: براساس اعلام دغدغه‌های عمومی مردم و میزان سوء جریاناتی که در ادارات به وقوع پیوسته،‌ پس از شهرداری و بانک‌ها، به ترتیب دانشگاه علوم پزشکی،‌ اداره کل ثبت، نیروی انتظامی استان، دادگستری و مجتمع‌های قضایی، شرکت آب و فاضلاب، سازمان آموزش و پرورش، استانداری، فرمانداری و بخشداری‌ها و اداره کل امور مالیاتی استان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی همچنین با اشاره به تمرکز سازمان بازرسی استان به مسائل امور اراضی دولتی در سال 85،  اظهار کرد: ما در سال گذشته باتوجه به دغدغه‌های عمومی مردم روی مسائل بانک‌ها و تسهیلات اعطایی آنها متمرکز شدیم و متاسفانه از آنجا که بانک‌ها، نظارت مناسبی بر تسهیلات نداشته‌اند، افراد در مقاصد دیگری به غیر از اهداف خود آن را خرج کرده‌اند که البته ما توانستیم در سال 86،‌ حدود 15 میلیارد تومان را از طریق بازرسی‌های انجام‌شده به بانک‌ها برگردانیم.

مدیرکل بازرسی استان در ادامه صحبت‌های خود با بیان این‌که در سال گذشته کارشناسان این سازمان در 370 مورد مناقصه در قم شرکت کردند،‌ گفت: از این تعداد، به 260 مورد از آنها تذکر شفاهی داده شد و نیز 60 مورد منجر به لغو برگزاری جلسه مناقصه شد.

وی همچنین با بیان این‌که برآورد مناقصات اعلامی به این سازمان در سال گذشته، 182 میلیارد تومان بوده است، افزود: در همین سال با حضور کارشناسان ما در نهایت 550 میلیون تومان صرفه‌جویی برای دولت به ارمغان آمد.

محمودآبادی همچنین با اشاره به انجام 16 بازرسی مستمر از سوی سازمان بازرسی استان در سال 86، گفت: ما در سال جاری نیز 16 بازرسی مستمر از طرح‌هایی چون بررسی فاز چهارم پروژه عمار یاسر، پروژه‌های مسکن و شهرسازی، بررسی اقدامات تربیت‌بدنی و شرکت گاز استان، همچنین نظارت بر مناقصه‌ها و معاملات عمده دستگاه‌ها، نظارت بر عملکرد کمسیون اصل 90 شهرداری‌های استان و... خواهیم داشت.

وی در خاتمه با اشاره به انجام آسیب‌شناسی از ادارات استان در سال گذشته ابراز کرد: در سال گذشته از مجموع 1254 پرونده وارده به سازمان بازرسی استان، 117 تن از کارکنان دولت به محاکم قضایی و تخلفات اداری معرفی شدند.

خبرنگار جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها