سرمایه‌گذاری مشترک خوزستان و ایتالیا در بخش گردشگری

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از سرمایه‌گذاری مشترک خوزستان و ایتالیا در بخش گردشگری خبر داد. صادق محمدی در گفتگو با خبرنگار «جام‌جم»، با اشاره به سفر اخیر هیاتی از استان کمپانیای ایتالیا به استان خوزستان، از ایجاد پیش‌نویس تفاهم‌نامه جهت همکاری‌های وسیع دوطرف در بخش‌های گردشگری و میراث فرهنگی خبر داد.
کد خبر: ۱۸۴۲۵۹

وی این سرمایه‌گذاری‌ها را در قالب همکاری دوطرف در بخش‌های مرمت آثار تاریخی،‌ برگزاری دوره‌های آموزشی گردشگری و مرمت، برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی تولیدات بومی هر دو استان، تبادل کالاهای تبلیغاتی (کتاب، بروشور، سی‌دی فرهنگی)‌، همکاری متقابل مطبوعاتی جهت معرفی آثار و تولیدات بومی، سرمایه‌گذاری در توسعه گردشگری، نمایش آثار تاریخی دوطرف و همکاری دانشگاه‌های هر دو استان برای آموزش رشته‌های گردشگری، مرمت و... اعلام کرد.

محمدی همچنین از اعزام خبرنگاران محلی خوزستان و کمپانیا برای شناسایی و معرفی آثار فرهنگی خبر داد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، زمان اجرای این تفاهم‌نامه را در ماه‌های آینده اعلام کرد و گفت: بزودی هیاتی از خوزستان به سرپرستی استاندار به استان کمپانیا در کشور ایتالیا می‌روند و دوطرف به تبادل‌نظر و ارائه راهکارهای دیگر جهت اجرایی کردن هر چه سریع‌تر این تفاهم‌نامه خواهند پرداخت.

صادق محمدی افزود: دبیرخانه‌ای برای پیگیری و اجرای این مفاد نامه در استانداری خوزستان ایجاد خواهد شد.
گفتنی است استان کمپانیا یکی از مهم‌ترین استان‌های تاریخی و فرهنگی کشور ایتالیاست که مسوولان این بخش با مهم برشمردن آثار تاریخی استان خوزستان، خواستار همکاری دوطرف برای مرمت آثار و توسعه صنعت گردشگری شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها