مجری پروژه در دیدار معاون اول رییس‌جمهور:

پل میانگذر دریاچه ارومیه سال آینده آماده بهره‌برداری است

دکتر داودی، معاون اول رییس‌جمهور بعد از ظهر روز گذشته از مراحل اجرایی پل میانگذر دریاچه ارومیه بازدید کرد و ضمن گفت وگو با مجری این طرح، در جریان مسائل و مشکلات اجرایی طرح قرار گرفت.
کد خبر: ۱۶۱۲۴۲

به گزارش ایسنا ، در جریان این بازدید علی اصغر ضمیری، مسوول اجرای این طرح در گزارشی به معاون اول رییس جمهوری گفت: این پروژه در زمان حاضر از 76 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و سال آینده آماده بهره‌برداری است.

وی بیان کرد: مراحل اجرایی این طرح طبق زمان‌بندی پیش رفته و اجرای پایه‌ها پایان یافته و هم اکنون قسمت قوسی پل در دست اجراست.

گفتنی است پل میانگذر دریاچه ارومیه از جمله طرحهای عظیم ملی جمهوری اسلامی است که توسط متخصصین داخلی طراحی و ساخته می‌شود؛ این پل در مسیر بزرگراه شهید کلانتری ارومیه ـ تبریز و بر روی دریاچه ارومیه قرار گرفته که با بهره‌برداری از آن فاصله بین ارومیه با تبریز بیش از 135 کیلومتر کاهش می‌یابد.

پل میانگذردریاچه ارومیه، دارای دو باند رفت و برگشت هر کدام به عرض 10 متر، دو مسیر پیاده و یک مسیر عبور خط آهن است که در نوع خود بزرگترین طرح پل سازی در کشور محسوب می‌شود؛ برای اجرای این طرح تا کنون افزون بر 800 میلیارد ریال هزینه شده که 400 میلیارد ریال آن تنها در سال 86 تخصیص یافته است، با تخصیص اعتبارات امسال افزون بر دو سوم از کارهای اجرای این طرح در سال جاری انجام گرفته است.

این پل علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، در تجارت و بازرگانی داخلی و خارجی نقش عمده و سازنده‌ای ایفاء خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها