رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد

اختصاص 10 درصد بودجه سالانه شهرداری اصفهان به مباحث فرهنگی

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان از اختصاص 10 درصد از بودجه سالانه شهرداری اصفهان به مباحث فرهنگی خبر داد
کد خبر: ۱۵۹۳۷۶

به گزارش خبرگزاری فارس ، صبح امروز بیش از 30 طرح عمرانی، فرهنگی و خدماتی با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال در منطقه 6 شهرداری اصفهان به بهره‌برداری رسید.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در آیین بهره‌برداری از طرح های عمرانی و خدماتی منطقه 6 شهرداری با تاکید بر ضرورت خدمت رسانی به شهروندان گفت: اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری و کلیه اعضای خدمتگزار مردم در شهرداری اصفهان، تمامی تلاش خود را برای ایجاد آرامش، راحتی و آسایش شهروندان در قالب افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و خدماتی مختلف به کار گرفته‌اند.

عباس حاج رسولیها با اشاره به ضرورت اتکا به مردم و افراد جامعه افزود: یکی از برکات پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و خدمتگزاری بیشتر به مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب بوده است.

وی اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران حکمرانی طاغوت، بیش از 70 درصد بودجه کشور صرف خرید تسلیحات نظامی می شد که البته هیچ گونه ارتباطی با احتیاجات ملت نداشت و تنها 30 درصد از این اعتبارات در اختیار مردم به منظور اجرای پروژه های عمرانی، خدماتی و رفاهی قرار می‌گرفت.

نایب رییس شورای عالی استان ها یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را هویت بخشی دوباره به شوراهای اسلامی شهر دانست و تصریح کرد: شورای اسلامی شهر با همکاری و تعامل مثبت شهرداری اصفهان تمامی تلاش و هدف خود را مصروف احداث، توسعه و بهره برداری از پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و خدماتی در سطح شهر نموده است تا شهروندان هر چه بیشتر در آسایش و راحتی قرار گیرند. 

او تاکید کرد: پس از آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر، توجه به مسایل و مباحث فرهنگی، اجتماعی و ورزشی افزایش یافت به طوری که تا پایان سال آینده با توجه به بودجه مصوب، 27 مجموعه ورزشی به مجموعه های ورزشی سطح شهر اصفهان افزوده می شود.

شهردار منطقه 6 اصفهان نیز در آیین بهره برداری از پروژه های عمرانی، فرهنگی و خدماتی این منطقه گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه و وجود مناطق محروم در سطح آن، لزوم توجه به عمران و آبادانی و توسعه طرح های خدماتی در منطقه 6 شهرداری اصفهان دو چندان می شود.

فضل الله محلوجی افزود: بر همین اساس، افتتاح و بهره برداری از 36 طرح عمرانی، فرهنگی و خدماتی و همچنین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی 7 پروژه دیگر در سال جاری در دستور کاری شهرداری منطقه 6 قرار گرفت. 

او ورزشگاه بزرگ شهدای دنارت را یکی از مهم‌ترین پروژه های احداث شده در این منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: ورزشگاه بزرگ شهدای دنارت شامل سالن های چند منظوره والیبال، بسکتبال، فوتبال و هندبال و با پیش بینی جایگاه تماشاچیان و سرویس های رختکن و بهداشتی جداگانه و با هزینه ای بالغ بر 7 هزار و 200 میلیون ریال احداث و به بهره برداری رسیده است.

شهردار منطقه 6 تصریح کرد: در یکی دیگر از مهمترین پروژه های این منطقه، خیابان فرایبورگ با 450 متر طول و 20 متر عرض و با هزینه ای حدود 55 هزار و 570 میلیون ریال احداث شده است. 

او از توسعه پایانه مسافربری صفه با هزینه 4 هزار و 410 میلیون ریال خبر داد و تاکید کرد: فاز اول خیابان آیت الله ارباب نیز در زیربنایی حدود 2 هزار و 470 متر مکعب و 170 متر جدول گذاری با هزینه 5 هزار و 500 میلیون ریال احداث شده است.

محلوجی با اشاره به احداث ایستگاه آتش نشانی شماره 20 واقع در میدان بسیج مستضعفین به عنوان یکی دیگر از پروژه های عمرانی منطقه 6 شهرداری اصفهان گفت: این ایستگاه آتش نشانی در عرصه ای حدود 516 متر مربع و با زیربنای 572 متر مربع با هزینه 4 هزار و 620 میلیون ریال به بهره برداری رسیده است. 

او افزود: احداث کتابخانه عمومی محله فیزادان، نورپردازی مجموعه پل ها و آب نمای میدان دفاع مقدس، اجرای سکوی زباله با سازه فضایی، احداث مخزن آب دو هزار متر مکعبی میدان شهید قوچانی، احداث ایستگاه ثابت بازیافت، احداث نمازخانه بوستان خبرنگار، احداث 4 پل عابر پیاده، احداث فاز دوم بوستان دنارت، احداث سالن تیراندازی بادی مجموعه ورزشی امین، ساماندهی و پیاده رو سازی در سطح منطقه و اجرای کانال دفع آب های سطحی، از مهمترین پروژه های به بهره برداری رسیده در منطقه 6 شهرداری اصفهان به حساب می آید.

شهردار منطقه 6 اصفهان از آغاز مرحله اجرایی 7 طرح مهم شهری در این منطقه خبر داد و گفت: خیابان سازی سردار شهید روح الامین با هزینه 93 هزار میلیون ریال، باغ بانوان با هزینه 6 هزار میلیون ریال، مجموعه ساختمان خدمات شهری منطقه 6 با هزینه یکهزار و 650 میلیون ریال، کتابخانه عمومی محله ردان با هزینه یکهزار و 450 میلیون ریال و ساماندهی و زیباسازی گلستان شهدا با هزینه 32 هزار میلیون ریال از مهم‌ترین طرح هایی است که در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز می شود. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها