حادثه ویرجینیا از نگاهی دیگر

حادثه خونین دانشگاه ویرجینیای امریکا، دولت بوش را که به علت سیاست های غلط خود در خارج از این کشور بشدت تحت فشار است ، در بحرانی داخلی فرو برده است.
کد خبر: ۱۳۱۵۰۸

کشته و زخمی شدن بیش از 60دانشجو و سهل انگاری پلیس امریکا در این حادثه و همچنین موضع ضعیف دولتمردان کاخ سفید در قبال آن ، موجی از خشم و وحشت را میان مردم این کشور ایجاد کرده است. روزنامه امریکایی نیویورک تایمز با اشاره به این که دولت بوش به هشدارهایی که درباره قانون آزادی سلاح در امریکا داده شده بود، بی اعتنایی کرد و همین موضوع باعث حادثه خونین دانشگاه ویرجینیا شد، حمایت برخی گروهها را از قانون آزادی سلاح ، علت اصلی افزایش خشونت در امریکا دانسته است.
حامیان قانون آزادی حمل سلاح در امریکا که بسیار قدرتمندند و ارتباط تنگاتنگی با صاحبان کارخانه های اسلحه سازی و مافیای تجارت اسلحه دارند، تاکنون با سوئاستفاده از نفوذ سیاسی و قدرت مالی خود از حذف این قانون جلوگیری کرده اند. مدافعان قانون حمل سلاح در امریکا که البته از حزب جمهوریخواه هستند، در تحلیلی عجیب و غریب ضمن دفاع از این قانون اعلام کرده اند اتفاقاتی مانند حادثه روز دوشنبه در دانشگاه ویرجینیا نشان دهنده کمبود سلاح در دست مردم برای دفاع از خویش است.
با این حال ، رسانه های امریکایی که بیشتر وابسته به دولت هستند، برای کنترل افکار عمومی ، پیش فرضها و تحلیل های متفاوتی را از علل و ریشه های حادثه دانشگاه ویرجینیا ارائه می کنند.مشکلات خانوادگی ، رواج خشونت و سرخوردگی های عشقی ازجمله علل و عواملی است که در تحلیل های رسانه ای حادثه روز دوشنبه ، به آن پرداخته شد و در نهایت سعی شده است ریشه این حوادث به مهاجران مرتبط شود.
در هفته های اخیر در اعتراض به قانون سختگیرانه دولت امریکا در قبال مهاجران ، تظاهرات مختلفی در سراسر این کشور برگزار شد.براساس آمار رسمی ، 200میلیون اسلحه در دست امریکایی هاست .آمار همچنین نشان می دهد از 57سال پیش تاکنون یک میلیون نفر از جمعیت امریکا به ضرب گلوله اسلحه شخصی از پا درآمده اند.
نیویورک تایمز با اشاره به رواج خشونت در امریکا نوشت: امریکایی ها به خشونت معتاد شده اند و به آن ارج می نهند و دولت امریکا نیز به این که می تواند با زور اسلحه به اهداف خود برسد، افتخار می کند.
سران کاخ سفید که تاکنون تلاش می کردند با بزرگنمایی تهدیدهای خارجی ، به نوعی لشکرکشی به عراق و افغانستان را توجیه کنند، اکنون باید برای کاهش خشونت ها و تهدیدات داخلی که به اذعان رسانه ها و مطبوعات این کشور خطر اصلی برای مردم امریکاست ، تدابیری بیندیشند.


مسعود ذوالفقاری
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها