به احترام افکار عمومی

1- اقدام اخیر رئیس قوه قضاییه همان طور که انتظار می رفت توانست در شرایط به وجود آمده پس از فرار یکی از مفسدان اقتصادی ، اذهان عمومی را نسبت به عزم دستگاه قضایی بویژه آیت الله هاشمی شاهرودی در برخورد با مجرمان واقف کند.
کد خبر: ۱۲۸۰۷۵

این اقدام - یعنی برکناری قضات سهل انگار یا خاطی - در نظام قضایی ایران در طول سالیان گذشته ، سابقه داشته و دارد؛ اما باتوجه به شرایط خاص این پرونده ، صدور دستور برکناری اقدامی مناسب و ضروری بود که بر نیت و عزم جدی رئیس دستگاه قضایی برای مقابله با هر نوع سهل انگاری در برخورد با مجرمان صحه گذاشت.
التزام به عدالت و انصاف از جمله رسالت های خطیر دستگاه قضایی است و بدون تردید نظام اسلامی در برابر فساد و افساد هیچ گونه مصالحه ، مماشات و مدارا را بر نتابیده و بر اجرای عدالت بی قید و شرط پای خواهد فشرد.
این پافشاری با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و ریاست قوه قضاییه در برخورد قاطع با مظاهر و عوامل فساد، بیشتر خود را نشان می دهد.
2- البته باید عنایت داشت که در احقاق حق و اجرای عدالت نیز نباید از حریم عدالت تخطی کرد و مرز انصاف را شکست و احیانا با افراط و تفریط و سیاه نمایی و عقده گشایی زحمات و فداکاری های خیل کثیری از خدمتگزاران نظام اسلامی و قضات عدالت مدار و صادق را نادیده انگاشت.
3- اطلاع رسانی شفاف و بموقع در امر مبارزه با مفاسد لازم و ضروری است به طوری که مانع رونق بازار شایعه شود البته برای همه ما عدالت یک اصل محوری ، ارزشی ، پایدار و رعایت آن تکلیف شرعی ، قانونی و اخلاقی است و باید به همه اشخاص و نهادها و جریان های گوناگون ، یکسان و برابر نگریسته شود و با قاطعیت و صلابت تدبیر و اقدام گردد.


آیت الله دری نجف آبادی
دادستان کل کشور
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها