هفته گذشته بی جینگ برای اولین بار شاهد حضور صدها دوقلوی دختر و پسر در یکی از پارکهای خود بود. این منظره در جامعه ای که قوانین شدید کنترل جمعیت اکثر خانواده های شهری را به داشتن یک فرزند محدود می کند
کد خبر: ۴۹۸۷۷
، بسیار خارق العاده و نادر است.
جشنواره دوقلوها برای اولین بار در پایتخت چین برگزار شد و خواهر و برادرهای دوقلو که لباسهای شبیه هم به تن داشتند با خواندن سرود و نواختن موسیقی به شادی و پایکوبی پرداختند.
برگزارکنندگان این جشنواره اعلام کردند 500 جفت دوقلو از جمله چند دوقلوی خارجی برای شرکت در این جشن 4روزه ثبت نام کرده اند که جوان ترین آنها 2برادر 4ماهه هستند.
وانگ یان رن 15ساله که همراه خواهرش از شرق چین به بی جینگ آمده بود، گفت: ما خیلی خوش شانس هستیم که یکدیگر را داریم و تنها نیستیم.
بنا به گزارش رویترز چینی ها معتقدند دوقلوها انسان های بسیار خوش شانسی هستند و با تولدشان خوشبختی و برکت برای والدین خود می آورند. آنها داشتن یک جفت دوقلوی دختر و پسر را بسیار خجسته و خوش یمن می دانند و به آنها لقب ققنوس و اژدها می دهند.
این دو موجود افسانه ای از قدیم سمبل رونق و برکت به شمار می رفته اند. قانون تک فرزندی در 2دهه اخیر به منظور کنترل رشد جمعیت 3/1میلیارد نفری چین در این کشور اعمال شده است که براساس آن خانواده های شهری و روستایی به ترتیب می توانند یک و 2فرزند داشته باشند.
البته چندقلوها از این قانون مستثنی هستند و همین باعث شده است والدین چینی برای فرار از پرداختن جریمه های سنگین ، تولد فرزندان اضافی خود را پنهان کنند، یا تولد آنها را با فرزندان بزرگتر خود به عنوان دوقلو ثبت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها