درگیری های شدید ، میان نظامیان امریکا با مردم عراق

در حمله افراد مسلح به یک نفربر امریکایی در منطقه الرمادی در غرب عراق ، 9نظامی امریکایی کشته شدند. به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از شاهدان ، مردم با جمع شدن در محل حادثه و سر دادن شعار
کد خبر: ۲۵۹۱۰
، این گونه حملات را به نیروهای امریکایی وعده دادند. این گزارش حاکی است ، پنجشنبه شب نیز صدای دو انفجار شدید نزدیک یکی از پایگاه های پیشین دستگاه های اطلاعاتی عراق در اطراف الرمادی شنیده شد. همچنین ساختمان فرمانداری و پلیس این شهر که سربازان امریکایی در آن به سر می برند، هدف چندین گلوله آر. پی . جی قرار گرفت . شبکه العربیه در گزارش دیگری از عراق ، با اشاره به عملیات افراد مسلح بر ضد نیروهای امریکایی در الرمادی گفت : مردم این شهر ادعاهای امریکا را که مهاجمان ناشناس را به طرفداران صدام نسبت می دهند رد کردند و گفتند: افراد مسلح ناشناس عراقی های غیرتمندی هستند که سرزمینشان را به آتش برای نیروهای امریکایی مبدل خواهند کرد. از دیگر مناطق عراق هم خبر می رسد که یک سرباز امریکایی در خیابان های بغداد هدف تک تیراندازان قرار گرفت و کشته شد. همچنین یک پایگاه نظامی امریکا در نزدیک شهر بلد هدف اصابت چندین خمپاره قرار گرفت که 19سرباز امریکایی زخمی شدند. از فلوجه هم خبر رسید سربازان امریکایی در این شهر با مقاومت شدید مردان مسلح روبه رو هستند. مسوول نیروهای اطلاعاتی امریکا در فلوجه اعتراف کرد: مقاومت نسبت به 4هفته پیش سازماندهی تر شده است .

نظامیان امریکایی 11عراقی را در شمال بغداد کشتند

یک سخنگوی نظامی امریکا اعلام کرد: نظامیان امریکایی ، 11عراقی را در شمال بغداد کشتند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، «جیووانی لورنته» گفت : این افراد قصد داشتند با سلاحهای سبک و «آرپی جی» به یک گشتی امریکایی حمله کنند که با آتش متقابل افراد گشتی مواجه شدند. وی افزود: این عملیات در نزدیکی شهرک «بلدعلی» در 75کیلومتری شمال بغداد به وقوع پیوست .

یک گروه اسلامی در عراق
نیروهای امریکایی را به حملات مسلحانه تهدید کرد

یک گروه اسلامی جدید عراقی تهدید کرد علیه نیروهای امریکایی در عراق حملات جدیدی انجام خواهد داد. این گروه اسلامی جدید با ظاهر شدن در شبکه تلویزیونی لبنان (ال بی سی) خود را «جبهه مستقل تکاور ملی» معرفی کرد.

حملات چریکی بر ضد نیروهای امریکایی شدت گرفته است

به نوشته روزنامه واشنگتن پست ، کشته شدن 10سرباز امریکایی در 3حمله جداگانه در عراق ، از پیچیده تر شدن و افزایش شدت حملات به سبک چریکی علیه نیروهای تحت رهبری امریکا در عراق حکایت دارد. ژنرال ریکاردو سنچز ، فرمانده نیروهای زمینی در عراق در یک کنفرانس خبری در بغدادبا اذعان به پیچیده تر و هماهنگ شدن حملات علیه نیروهای اشغالی در این کشور، گفت : به طور متوسط روزانه 13حمله و به طور کلی تقریبا 585حمله علیه نیروهای امریکایی در 45روز گذشته صورت گرفته است .

تظاهرات مردم بغداد در اعتراض به گسترش بیکاری

تعداد زیادی از مردم عراق در اعتراض به گسترش بیکاری در این کشور پس از حمله امریکا و انگلیس ، در بغداد تظاهرات کردند. به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر از بغداد، تظاهرکنندگان ایجاد کار و اشتغال را در عراق خواستار شدند. تظاهرکنندگان همچنین با حمل پارچه نوشته هایی از مقامهای امریکایی خواستند با گذشت نزدیک به 3ماه از سرنگونی رژیم صدام ، به اوضاع وخیم اقتصادی عراق سامان دهند.

اعتراف روزنامه واشنگتن پست

روزنامه «واشنگتن پست» در شماره دیروز خود نوشت : شرکت کنندگان در میز گرد بازبینی داخلی سازمان جاسوسی امریکا (سیا) به این نتیجه رسیده اند که تحلیلگران اطلاعات جاسوسی این کشور فاقد اطلاعات جدید و قاطعی درباره سلاحهای کشتار جمعی عراق بوده واین اطلاعات بر داده های قدیمی متکی بوده است . این روزنامه افزود: یافته های سیا درباره برنامه های هسته ای ، سلاحهای شیمیایی و میکربی که صدام حسین ، رئیس جمهوری مخلوع عراق درپی دستیابی به آنها بود ، در اصل بر اساس همین داده های قدیمی ارائه شده بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها