ساخت حسگرهای هیدروژنی

شرکت "ANI" موفق شد نمونه های اولیه حسگرهای هیدروژنی جدید را با بهره گیری از «نانوتکنولوژی» بسازد. این حسگرها متشکل از عناصری با ابعاد کوچکتر از 100نانومتر هستند و از لحاظ تجاری ، نسبت به حسگرهای دیگر، برتری قابل ملاحظه ای دارند.این حسگرها از لحاظ حساسیت ، پایداری ، انتخاب ، قدرت و قیمت ، بسیار مناسب هستند.
کد خبر: ۱۵۸۲۱

 به گزارش "Sidiamond"، براساس اظهارات پیترجاردین ، یکی از مسوولان موسسه "DCH Technology" ، حسگرهای هیدروژنی توانمند در تولید مناسب وسایل موتوری ، وسایل نقلیه هیدروژنی و منابع انرژی هیدروژنی حائز اهمیت خواهند بود. هیدروژن ، منبع انرژی مهمی برای جایگزینی سوخت های نفتی است .

حسگرهای شرکت "ANI" در کمتر از یک ثانیه ، نسبت به مقادیر مختلف هیدروژن - از یک تا 100درصد- واکنش نشان می دهند و به رطوبت حساس نیستند. این شرکت بتازگی حساسیت حسگرها را 100برابر افزایش داده است .

ویژگی مهم این دستاورد نوین نانوتکنولوژی آن است که نیاز به انرژی خارجی ندارد. مداربندی حسی آن ، ساده است و با انرژی کمتر از یک میلی وات کار می کند. پیش بینی می شود این فناوری منجر به تولید یکی از ارزان ترین و با کیفیت ترین حسگرهای هیدروژنی شود.

دکتر زوی یانیو، رئیس و عضو هیات مدیره "ANI" می گوید: این نمونه دیگری است که نشان می دهد، چگونه محققان ما «نانوتکنولوژی» را برای کاربردهای ضروری به کار می برند. ما معتقدیم این حسگرهای هیدروژنی ، با وسایل هیدروژنی که بتازگی به مرحله تولید رسیده اند، سازگار خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها