بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز سامانه سردچاله‌ای که از منطقه سیبری وارد ایران شده در شمال و شمال شرق کشور بیشترین فعالیت‌ را دارد.
کد خبر: ۱۲۳۷۲۸۴
گرمترین و سردترین شهر‌های ایران کدامند؟

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، سازمان هواشناسی با توجه به نقشه‌های ماهواره‌ای اعلام کرده امروز ۹۸/۸/۲۵ اغلب شهر‌های نوار شمالی ایران و شمال‌شرق کشور شاهد بارش‌های پرحجم بوده که در مناطق مرتفع این بارش‌ها به صورت بارش برف است. به این ترتیب وضعیت هوای کشور در ۲۴ ساعت آینده اینگونه است.

سردترین شهرستان ایران با توجه به استقرار و فعالیت سردچاله یاد شده در کشور؛ شهرستان زنجان با درجه حرارت منفی ۳ درجه سانتیگراد است.

گرمترین شهرستان کشور نیز با توجه اطلاعات ثبت شده در نقشه‌های هواشناسی جزیره ابوموسی با ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

پایتخت اطلاعات ارسالی از ایستگاه‌های هواشناسی استان تهران بیانگر این نکته است که اغلب مناطق مرتفع استان شاهد بارش برف بوده در مناطق کم ارتفاع‌تر حجم بارش‌ها اغلب به صورت بارندگی‌های سنگین است.

بارش برف در مناطق مرتفع شهر تهران امشب احتمالا به اندازه‌ای است که انتظار تعطیلی مدارس به دلیل بارش سنگین برف مناطق ۱، ۲، ۳ دور از ذهن نیست.

به این ترتیب تهرانی‌ها امروز ۹۸.۸.۲۵ در گرمترین ساعت ۱۵ درجه سانتی‌گراد و در سردترین زمان ۳ درجه سانتیگراد را تجربه می‌کنند که این درجه حرارت در مناطق شمالی پایتخت به منفی یک درجه می‌رسد.

با توجه به بارش‌های نوار شمالی کشور طی ۲۴ ساعته گذشته سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اطلاعیه‌ای اعلام کرد کلیه محور‌های مواصلاتی کشور علی‌رغم بارش‌های اخیر، باز و تردد وسایل نقلیه در جریان است.

کارشناسان این سازمان به رانندگان توصیه می‌کنند علاوه بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی هنگام تردد در محور‌های کوهستانی با رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی تردد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها