سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سیاوش امیرمکری امروز در جمع خبرنگاران درباره خرید هواپیمای فلایت چک دوم برای شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، اظهار داشت: یکی از الزامات هوانوردی کشور برای تست یا کالیبره کردن دستگاههای کمکناوبری دئر کشور، هواپیماهای فلایتچک است.
وی ادامه داد: این دستگاهها در فرودگاهها در طول سال بنا به مقررات باید مورد وارسی و بازرسی قرار گیرند.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران افزود: پس از سقوط فلایت چک سازمان هوایی در کیش، ایران در دو مرحله مجبور شد از کشورهای خارجی با مشکلات فراوان، هواپیمای فلایتچک اجاره کند.
امیرمکری افزود: اما حدود سه سال پیش بود که با تلاش دستاندرکاران شرکتفرودگاهها اولین فروند هواپیمای فلایتچک خریداری شد که در فرودگاههای مالکیتی و سایر فرودگاهها دستگاههای کمکناوبری را آزمایش میکنند.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم هواپیمای فلایت چک دوم را خریداری کنیم، گفت: رقمی که پیشبینی میشود برای خرید این هواپیما اختصاص یابد، به همراه تجهیزات FIS عدد 9 میلیون و 900 هزار دلار است.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران توضیح داد: پیش از این با شرکت آلمانی قراردادی برای خرید این فلایت چک داشتیم که پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ها این قراداد متوقف شد. حال طرف آلمانی به ما اعلام کرده است شما هواپیما را از شرکتی ثالث تهیه کنید و ما نصب تجهیزات آن را برای شما انجام می دهیم که در حال حاضر، با شرکت ثالث مذاکرات به خوبی پیش رفته است و پیش بینی می کنیم در آینده این هواپیما وارد کشور شود.
پروازهای داخلی در مهرآباد ادامه دارد
وی با بیان اینکه پروازها در مهرآباد از ساعت 12 شب تا 5 صبح روز بعد متوقف است، گفت: این در راستای آسایش و آرامش همسایههای اطراف مهرآباد است.
امیرمکری با اشاره به انتقال برخی پروازها از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام(ره) گفت: هیچ برنامهای برای تعطیل شدن و یا تشریفاتی شدن فرودگاه مهرآباد وجود ندارد و این فرودگاه به کار خود ادامه میدهد.
60 درصد هزینههای شرکت فرودگاهها جاری است
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در پاسخ به سؤال فارس، گفت: غیر از 2 الی 3 فرودگاه که درآمدهای جاری آنها و هزینههایشان یکسان است، بقیه درآمدهای ما برای فرودگاهها از محل پروازهای عبوری است که رقم عمدهای را شامل میشود.
وی گفت: درآمد شرکت فرودگاهها از محل پروازهای عبوری سهم نیست، این درآمدی است که شرکت فرودگاهها بابت نصب رادار در اقصینقاط کشور از ارتفاعات ایرانشهر تا ارتفاعات لارستان ایجاد کرده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: از صددرصد درآمد شرکت فرودگاهها 40 درصد توسعهای و 60 درصد جاری است که شامل هزینههای آب، برق، گاز، تعمیر و نگهداری، قراردادهای جاری پیمانکار و ... است البته برخی ارگانها هم به دنبال سهمخواهی از محل پروازهای عبوری هستند که خوشبختانه تاکنون محقق نشده است، اما ما معتقدیم ارگانهای دیگر هم نباید از این محل سهم داشته باشند، به عنوان مثال؛ هلال احمر چه نقشی در پروازها دارد، سهمی بابت هر بلیت از مسافر دریافت میکند.
امیرمکری همچنین درباره حقوق پرسنل شرکت فرودگاهها و ناوبرهای هوایی ایران، گفت: ما براساس قانون مدیریت خدمات کشوری و در آن چارچوب عمل میکنیم، در حال حاضر قانونی خاص نداریم، اگرچه قانون به ما اجازه داده است با اخذ مجوز از مراجع ذیربط نسبت به ایجاد آئیننامهای خاص برای حقوق و دستمزد پرسنل طبق قانون اساسنامه عمل کنیم، اما فعلا در قالب مدیریت خدمات کشوری هستیم.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
علی اصغر هادیزاده، رئیس انجمن دوومیدانی فدراسیون جانبازان و توانیابان در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد