ظاهراً گروه تروریستی سنتکام درخواست افزایش ۵ هزار نیرو در منطقه را ارائه داده حال آنکه پذیرش این طرح با تردیدهایی همراه است.
کد خبر: ۱۲۰۷۸۲۹
سنتکام خواستار افزایش نیرو در منطقه شد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر ، برخی منابع آگاه مدعی شده‌اند که وزارت دفاع آمریکا درحال بررسی احتمال افزایش نیروهای این کشور در خاورمیانه است- طرحی که در تضاد آشکار با ادعاهای پیشین دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور مبنی بر علاقه برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی به خانه است.

گفته می‌شود که در میانه تشدید تنش‌ها با ایران، گروه تروریستی سنتکام (مقر فرماندهی مرکزی آمریکا) تقاضای اعزام ۵ هزار نیرو به منطقه را مطرح کرده است.

این در حالی است که درباره به سرانجام رسیدن این طرح ابهاماتی وجود دارد و مشخص نیست که حتی به کاخ سفید هم ارائه شود.

ربکا ریباریچ سخنگوی پنتاگون در واکنش به طرح این موضوع مدعی شد: سیاست ما بحث پیرامون برنامه‌های آتی پنتاگون برای اعزام نیرو نیست.

از سوی دیگر، طی هفته گذشته، پاتریک شاناهان کفیل وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که هدف مهار ایران است و اصولاً ترامپ قصدی برای جنگ با این کشور ندارد.

ترامپ هم طی روزهای گذشته ادعای مشابهی را مطرح و حتی اذعان کرد: ما هیچ نشانه‌ای نداریم که آن‌ها (ایران) کاری انجام داده است اما اگر انجام بدهد با قدرت ما مواجه می‌شود.

این در حالی است که «دبکا فایل» وبگاه وابسته به رژیم صهیونیستی نیز مدعی است ارتش آمریکا به دنبال تقویت نظامیان خود در عراق است.

به ادعای این وبگاه صهونیستی، نظامیان آمریکایی از اردن به دو پایگاه نظامی در عراق شامل پایگاه هوایی عین الاسد در الانبار واقع در غرب این کشور که فاصله چندانی با مرز سوریه ندارد و دیگری پایگاه الحبانیه در نزدیکی بغداد منتقل خواهند شد.

دبکا مدعی شد: تعداد نظامیان آمریکا در این دو پایگاه به ۱۰ هزار نفر خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها