ارتش آمریکا اعلام کرد، نیروهای این کشور در قالب ائتلاف بین‌المللی مدعی مقابله با داعش در عراق با توجه به تهدیدات احتمالی از سوی گروه‌هایی در منطقه به حالت آماده باش درآمدند.
کد خبر: ۱۲۰۶۳۰۰
نیروهای آمریکایی در عراق به حالت آماده باش درآمدند

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در بیانیه‌ای آورده است، اطلاعاتی امنیتی دال بر وجود تهدیداتی جدی علیه نیروهای آمریکا در نزد سازمان‌های اطلاعاتی این کشور موجود است.

بیل اوربان، سخنگوی فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا در خاورمیانه و آسیای مرکزی (سنتکام) اعلام کرد، نیروهای آمریکایی در بالاترین سطح هشدار و در حالت آماده باش هستند. ما تهدیدات جدی که در آستانه وقوع علیه نیروهای آمریکایی هستند را تحت نظر داریم.

این اظهارات در توضیح حرف‌های کریستوفر گیکا، ژنرال انگلیسی و معاون فرمانده نیروهای ائتلاف آمریکایی ضد داعش مطرح شد که در کنفرانسی خبری گفته بود، هیچ خطری رو به فزونی علیه نیروهای ائتلاف بین‌المللی از سوی نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه و نیروهای حشد الشعبی عراق وجود ندارد.

گیکا افزود: نیروهای ائتلاف فعالیت‌های شبه‌نظامیان شیعه (حشد الشعبی) را از نزدیک رصد می‌کنند و ائتلاف تدابیر پیشگیرانه را در صورت افزایش سطح خطر در نظر خواهد گرفت.

این اظهارات در سایه تنش‌های به وجود آمده بین آمریکا و ایران در منطقه مطرح می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها