نمایندگان مجلس، وزارت اطلاعات و سایر دستگاه های اطلاعاتی را مکلف به تهیه فهرست فرماندهان سنتکام و سازمان ها و نهادهای در اختیار آنها برای اعلام به دستگاه قضایی کرد.
کد خبر: ۱۲۰۲۳۰۱
وزارت اطلاعات مکلف به تهیه فهرست فرماندهان و سازمان های تحت اختیار سنتکام شد

به گزارش جام جم آنلاین از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 3 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا با ماده 4 این طرح با 181 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در حاشیه بررسی این طرح سیدمحمدجواد ابطحی پیشنهادی را مبنی بر ضرورت اضافه کردن عبارت «سایر قوانین مربوطه» بعد از قانون مجازات اسلامی در متن ماده 4 این طرح کرد و در بیان دلیل آن افزود: هم اکنون باید قوانین مربوطه که پیش از این در رابطه با اقدام متقابل علیه آمریکا مصوب کرده بودیم، نیز به این ماده اضافه شود تا قاضی بتواند بر اساس آن رأی داده و این ماده اجرایی شود، ضمن اینکه قاضی باید بتواند عهدنامه ها، مقابله نامه ها و قراردادهای بین المللی را نیز تحصیل کرده و براساس آن رأی دهد تا در پی آن منافع آمریکای تروریست که به مقابله با ایران برخاسته تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و محکوم شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چرا قوه قضائیه را باید تنها به استناد به قانون مجازات اسلامی منحصر کنیم آن هم در شرایطی که نمی تواند به تنهایی پاسخگوی زیاده خواهی آمریکا خبیث باشد.

نمایندگان مجلس با پیشنهاد وی با 125 رأی موافق، 39 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 210 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

همچنین با موافقت نمایندگان متن ماده 4 به شرح ذیل اصلاح شد:

ماده 4 – وزارت اطلاعات و سایر دستگاه های اطلاعاتی مکلفند فهرست فرماندهان ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) و سازمانها و نهادهایی که تحت اختیار این فرماندهی می باشند و از تروریست ها حمایت و پشتیبانی می نمایند را برای تعقیب قضایی اعلام نموده و قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران حداکثر ظرف مدت سه ماه از تصویب این قانون سازوکاری را ایجاد نماید که بر اساس آن اسامی اعلام شده را به عنوان سازمان و افراد تروریستی تحت تعقیب و مجازات قضائی بر اساس قانون مجازات اسلامی و سایر قوانین مربوطه قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها