یک متخصص طب سنتی گفت: افردی که دچار کم خونی هستند باید مصرف چای در وعده صبحانه را حذف کنند، نان و مربا میل و نوشیدن چایی را به ۲ ساعت بعد موکول کنند.
کد خبر: ۱۲۰۱۵۱۶
روش‌های ساده برای درمان کم‌خونی شدید

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، لیلا شیربیگی متخصص طب سنتی درباره درمان کم‌خونی با طب سنتی گفت: یکی از اقداماتی که در طب سنتی برای درمان کم‌خونی انجام می‌شود اصلاح عملکرد سیستم گوارشی است، افراد باید سلامت گوارشی کافی داشته باشند تا در سایه آن بتوانند مواد غذای را به خوبی هضم و جذب کنند که کم‌خونی آن‌ها درمان شود؛ افراد مبتلا به ضعف گوارش، زخم معده و یا خونریزی‌های گوارشی که از علت‌های مهم کم‌خونی است، باید درمان شوند.

وی با اشاره‌ به درمان و اصلاح سیستم گوارشی ادامه داد: ممکن است علت اصلی کم‌خونی در فرد خونریزی معده باشد که فرد متوجه آن نبوده و خون در مدفوع فرد مخفی شده است، خوردن بالنگ و کره حیوانی به همراه نان سبوس‌دار مانند سنگک در وعده صبحانه می‌تواند خونریزی معده را کاهش دهد و همچنین ضعف گوارشی را از بین ببرد.

شیربیگی تصریح کرد: خوردن میوه به و سیب به شکل‌های مختلف مربا، آبمیوه غلیظ شده در وعده صبحانه نیز می‌تواند به روند درمان ضعف گوارشی افراد کمک کند؛ مصرف عسل و دارچین در کنار سیب نیز می‌تواند نفخ را از بین ببرد، به عنوان مثال فرد می‌تواند دارچین پودر شده را روی سیب قاچ شده بریزد و در وعده صبحانه میل کند.

وی افزود: افردی که دچار کم خونی هستند باید مصرف چای در وعده صبحانه را حذف کنند، فقط نان و مربا میل کنند و نوشیدن چایی را به دوساعت بعد موکول کنند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به درمان کم خونی نیز بیان کرد: خوردن یک تا سه زرده تخم مرغ به شکل آب‌پز عسلی در هفته، خوردن روزانه ۱۰ عدد مویز، شیره انگور همچنین خوردن گوشت قرمز و گوشت بلدرچین و مرغ رسمی به شکل کبابی می‌تواند کمبود هموگلوبین خون را تامین کند.

وی درباره پرهیزهای غذایی در افراد مبتلا به کم‌خونی نیز بیان کرد: افراد بهتر است در مدت زمانی که در دوره درمان کم خونی قرار دادند، از خوردن ترشی، غذاهای ترش، غذاهای تند پرهیز کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها