سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان نظر جالبی در مورد انتقادهایی که از وی می‌شود دارد و معتقد است می‌تواند با عملکرد خوب خود در زمین جواب منتقدان را بدهد.
کد خبر: ۱۱۸۷۴۴۹
سردار آزمون: امیدوارم تا بازی با ژاپن باز هم از من انتقاد شود/ از برخی افراد هیچ وقت عذرخواهی نمی‌کنم

به گزارش جام جم آنلاین ، بهترین بازیکن دیدار ایران و چین، سردار آزمون بود، بازیکنی که با یک گل زده و یک پاس گل نقش زیادی در پیروزی ایران و راهیابی شاگردان کی‌روش به نیمه نهایی داشت. آزمون که به دلیل از دست دادن چند موقعیت گلزنی در بازی با عمان دوباره مورد انتقاد قرار گرفته بود، پس از آن مسابقه در گفت‌وگویی که با خبرگزاری تسنیم داشت اعلام کرد منتقدانش بعد از گلزنی دوباره او شرمنده خواهند شد. سردار به فاصله یک بازی پاسخ منتقدانش را داد و ستاره ایران مقابل چین بود.

سردار آزمون در خصوص عملکردش مقابل چین و فراخواندن منتقدانش به سکوت، انتقادهایی که به بخشی از مصاحبه قبلی او در خصوص لیپی شده بود، نقدهایی که به خداحافظی‌اش از تیم ملی و بازگشت مجددش شده بود و همچنین دیدار آینده تیم ملی مقابل ژاپن در نیمه نهایی جام ملت‌ها صحبت کرده است. مشروح این گفت‌وگو در زیر می‌آید:

سردار آزمون مقابل چین طوفانی بود. دو توپ‌ربایی منجر به گل که یکی را برای طارمی ساختی و دومی را خودت وارد دروازه چین کردی. خوشحالی بعد از گلت هم که نشان دادن سکوت بود، گویا به منتقدانت در بازی با عمان بود!

با خودت مصاحبه کردم و گفتم که حرف‌هایم را در زمین مسابقه می‌زنم. گفتم آنهایی که این‌گونه از من انتقاد می‌کنند، صددرصد پشیمان می‌شوند، چون من دیگر سردار جام جهانی نیستم و خیلی خوب شد که در جام جهانی از من انتقاد کردند. بعد از آن خیلی چیزها را یاد گرفتم که چطور برخورد کنم و چطور پاسخ بدهم. امیدوارم تا بازی با ژاپن دوباره از من انتقاد شود تا بتوانم این‌گونه ادامه بدهم و جواب انتقادها را بدهم.

البته در مصاحبه‌ای هم که باهم داشتیم گفتی کارلوس کی‌روش از لیپی بزرگ‌تر است و همین موضوع هم خیلی انتقادها را به دنبال داشت. در این خصوص نظری داری؟

به نظر شما کی‌روش بزرگ‌تر است یا نه؟

بحث این بوده که لیپی با ایتالیا قهرمانی جهان را دارد و به نسبت کی‌روش که قهرمانی جام جهانی را تجربه نکرده، بزرگ‌تر است.

لیپی یکی از بزرگ‌ترین مربیان است. من هم نگفتم مربی کوچکی است و اتفاقاً همان موقع گفتم چین مربی بزرگی دارد، اما کارلوس کی‌روش هم در تیم‌های بزرگ‌تری مربیگری کرده است. منچستر یونایتد و رئال مادرید بزرگ‌ترین باشگاه‌های دنیا هستند و کی‌روش در این دو باشگاه کار کرده است. او کسانی را بالا آورده است که شاید هیچ‌کس نتوانسته باشد چنین کاری انجام دهد. ما با کی‌روش کار می‌کنیم و می‌دانیم کیفیت او چیست.

شاید این انتقادها دقیقاً به این دلیل مطرح شد که لیپی جام جهانی را با ایتالیا فتح کرده و به همین دلیل هم از حرف تو انتقاد شد که لیپی بزرگ‌تر از کی‌روش است.

خُب لیپی آن زمان خیلی مربی بزرگی بود و بعد از آن جام جهانی هم می‌توانست خیلی بزرگ‌تر شود، اما این‌گونه نشده است.

یعنی منظور تو تفکر مربیگری کی‌روش بوده است؟

صددرصد. منظور من تفکر کی‌روش بود و اگر اکنون هم بگویند با کی‌روش کار می‌کنی یا لیپی، من صددرصد می‌گویم کی‌روش، چون به او اعتماد دارم و می‌بینم چگونه کار می‌کند. حرف من این است که لیپی با تیم ملی چین و این همه امکانات در فوتبال این کشور چگونه نتیجه گرفته است و کی‌روش با امکاناتی که ما داریم، چگونه نتیجه گرفت. مقایسه من از این جهت بود.

کمی از بحث دور شدیم و به موضوع انتقادها برگردیم. بعد از جام جهانی که از تیم ملی خداحافظی کردی و زمانی که می‌خواستی برگردی، این انتقاد از تو وجود داشت که چرا سردار آزمون عذرخواهی نکرد و به تیم ملی برگشت؟

بابت آن خداحافظی معذرت‌خواهی کردم. وقتی دوباره دعوت شدم و برگشتم، در نشست خبری معذرت‌خواهی کردم، اما معذرت‌خواهی من از آن عده‌ای بود که برخورد مناسب داشتند، نه آنهایی که به من فحش‌های ناموسی دادند. هیچ وقت از این افراد معذرت‌خواهی نمی‌کنم. هیچ وقت این کار را نمی‌کنم.

با چهار گل زده کمی هم به معزعلی، آقای گل فعلی جام نزدیک شدی ...

تو را به قرآن قسم به این چیزها فکر نکنید! من سعی می‌کنم کار خودم را انجام دهم و دنبال هدف اصلی‌مان هستیم.

تا رسیدن به این هدف که همان قهرمانی است، این روند سردار آزمون ادامه دارد؟

ان شاءالله ببینیم اول از همه بازی ژاپن چه می‌شود.

بازی با ژاپن را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

ژاپن تیمی قدرتمند و حریفی سخت است. صددرصد آنها تیمی قدرتمند دارند، اما ما تمام تمرکزمان را می‌گذاریم که بهترین نتیجه را بگیریم.

با این حال ژاپن ویتنام را یک بر صفر شکست داد و شاید این تصور به وجود بیاید که بازی چندان سختی نخواهیم داشت.

نه، ما گول این نتیجه را نمی‌خوریم، چون فوتبال است و قابل پیش‌بینی نیست.

می‌توانیم به فینال صعود کنیم؟

تمام فکر ما روی بازی با ژاپن است تا بتوانیم با شکست این تیم فینالیست شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها