عربستان و امارات با یک برنامه از پیش تعیین شده برای گرفتن صندلی ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا اقدامات خود را آغاز کرده‌اند. این در حالی است که فدراسیون ایران درگیر بحث‌های داخلی است.
کد خبر: ۱۱۷۹۱۱۳
پروژه سعودی - اماراتی برای ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ برگزار می شود و طبق اعلام رسانه های کشورهای عربی، اسامی نامزدهای ریاست این کنفدراسیون مشخص شده است.

بر این اساس علاوه بر شیخ سلمان رئیس فعلی AFC، سعود المهندی از قطر و محمد الرمیثی از امارات برای رسیدن به صندلی ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزد شده اند و اسامی آنها مورد تایید قرار گرفته است.

نکته جالب توجه این است عادل عزت رئیس پیشین فدراسیون فوتبال عربستان باوجود تلاش زیاد برای گرفتن صندلی ریاست AFC، در میان نامزدهای انتخابات قرار ندارد.

روزنامه «الشرق الاوسط» عربستان در گزارشی از پروژه و هماهنگی سعودی - اماراتی برای ریاست AFC پرده برداشته و تاکید کرده است غیبت عزت در این انتخابات، در راستای همین پروژه است.

الشرق الاوسط نوشت: «محمد الرمیثی اماراتی و سعود المهندی قطری برای ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا با شیخ سلمان بحرینی رئیس فعلی رقابت خواهند کرد. عادل عزت عربستانی در این لیست غایب است. الرمیثی رئیس هیات عمومی ورزش امارات و همچنین رئیس پلیس ابوظبی است.»

این روزنامه عربستانی در ادامه آورده است: «حضور الرمیثی برای انتخابات ریاست AFC کاملا غیر منتظره بود بخصوص اینکه عادل عزت رئیس پیشین فدراسیون عربستان از این سمت خود برای انتخابات کنفدراسیون آسیا استعفا کرده بود. با این حال نام عزت در میان گزینه های نهایی وجود ندارد. یک منبع آگاه در این خصوص گفت که غیبت عزت نتیجه هماهنگی سعودی - اماراتی برای ریاست AFC است.»

به گزارش الشرق الاوسط، افراد دیگری از عربستان برای گرفتن دیگر سمت ها در AFC اقدام کرده اند از جمله قصی الفواز نایب رئیس فدراسیون فوتبال عربستان که رقیب خالد الثبیتی هموطن خود برای پست نایب رئیسی AFC است.

طبق ادعای این روزنامه، پیروزی یا باخت فواز در انتخابات نایب رئیسی AFC برای عربستان یک بازی دو سر برد است چرا که این پست در هر صورت در اختیار عربستانی ها باقی می ماند.

عربستان در شرایطی برای دیگر پست های کنفدراسیون فوتبال آسیا هم برنامه دارد که فدراسیون فوتبال ایران این روزها درگیر بحث بازنشسته ها است و تنها پست تاثیرگذار ایران در AFC هم در معرض خطر است.

علی کفاشیان عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا و ریاست کمیته فوتسال این نهاد است که در صورت کنار رفتن کفاشیان از فدراسیون فوتبال ایران، وضعیت این پست هم نامشخص باقی می ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها