تجلیل از فعالان برتر حوزه کتاب و کتابخوانی

در مراسمی از 32 فعال برتر حوزه کتاب و کتابخوانی در استان چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.
کد خبر: ۱۱۷۷۴۷۵
تجلیل از فعالان برتر حوزه کتاب و کتابخوانی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز چهارمحال و بخیتاری ؛ این فعالان متشکل از 10کتابخوان، هفت کتابدار، هفت مسئول کتابخانه های عمومی، یک کتابخانه شهری و یک کتابخانه روستایی و سه فرماندار اردل، بن و سامان بودند که در آیینی معرفی و تجلیل شدند.

در این مراسم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اگر چه سرانه مطالعه کتاب در کشور آمار مطلوبی نیست اما این موضوع زحمات و تلاش های صورت گرفته در این حوزه را نفی نمی کند.

جعفر مردانی با اشاره به رشد دو برابری اعضای کتابخانه هلی عمومی استان افزود: این موضوع حاکی از تلاش فعالان این حوزه و توجه به امر فرهنگسازی است.

وی با تاکید بر همکاری دستگاه ها و نهادهای استان در ترویج فرهنگ کتابخوانی، گفت: هم افزایی و وحدتی لازم در خصوص ترویج کتابخوانی در استان شکل گرفته است و امید می رود روز به روز تقویت شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با اشاره به رشد 11 درصدی اعضای کتابخانه های عمومی استان در سالجاری افزود: هم اینک 39 هزار و 246نفر در استان عضو کتابخانه های عمومی هستند که از این تعداد 14هزار و 600 نفر را کودکان تشکیل می دهند.

فرهاد خلیل مقدم، منابع موجود در کتابخانه های استان را 822 هزار و 434 نسخه کتاب اعلام کرد و افزود: از مهرماه سال گذشته حدود 33 هزار نسخه کتاب به منابع کتابخانه های استان اضافه شده است.

وی همچنین از مشارکت 46 هزار نفر از کودکان، جوانان و بزرگسالان استان در برنامه های فرهنگی کتابخانه های عمومی استان خبر داد و گفت: از این تعداد 26 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت داشتند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری همچنین با تبریک کسب رتبه برتر انجمن کتابخانه های عمومی استان در سطح کشور، گفت: این مهم با تلاش و کوشش همه فعالان این حوزه محقق شد.

بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حالِ خوشِ خواندن» از 24 آبان تا یکم آذرماه با مشارکت بیش از 60 نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

چهارمحال و بختیاری همزمان با این هفته میزبان 456 برنامه است.

در این استان 52 کتابخانه نهادی و 13 کتابخانه مشارکتی پذیرای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها