حجت الاسلام طاهری در گفتگو با «جام جم آنلاین» مطرح کرد:

ظهور، مستلزم یک مانور سالانه، به نام اربعین است

پژوهشگر سیره اهل بیت (ص) گفت: پیاده روی اربعین زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است و جهت تحقق این مهم به یک مانور سالانه و یک رزمایش اعلام آمادگی همچون مانور با شکوه اربعین، نیاز داریم
کد خبر: ۱۱۷۲۱۱۸
ظهور، مستلزم یک مانور سالانه، به نام اربعین است

حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری در گفت‌و‌گو با «جام جم آنلاین» در خصوص دلایل اهمیت پیاده روی اربعین برای شیعیان اظهار داشت: برای اینکه این موضوع درست روشن شود باید برگردیم به پایه گذار این جریان که حضرت زینب و امام سجاد (ع) هستند و در تحلیل مقام معظم رهبری در مورد علت برگشت این عزیزان به کربلا بعد از ماجرای اسارت متوجه می‌شویم که مبنای ماجرا خیلی فراتر از آن چیزی است که ما به ظاهر تحلیل می‌کنیم.

قطعا علت برگشت اهل بیت (ع) به کربلا احیاء هدف قیام امام حسین (ع) بود
طاهری عنوان کرد: قطعا برگشت اهل بیت (ع) به کربلا بعد از ماجرای اسارت به دلیل عقده گشایی نبوده بلکه قضیه بسیار فراتر از این بوده است و با تحلیل مستنداتی که به دست ما رسیده به این نتیجه می‌رسیم که اهل بیت (ع) به دنبال احیاء کردن هدف قیام امام حسین (ع) بودند.
وی افزود: حرکت امام سجاد و حضرت زینب (ع) به کربلا در راستای احیای قیام امام حسین (ع) تحلیل می‌شود چرا که سیدالشهدا (ع) قیام کردند تا الگویی از حاکمیت اسلامی ارائه کنند.
این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: وقتی که ماجرای انحراف در حاکمیت یزید برای مردم آشکار می‌شود امام حسین (ع) تلاش می‌کنند تا حاکمیت پیامبر (ص) را احیاء کنند و به همین جهت با دعوت مردم کوفه به سمت کوفه حرکت می‌کنند و اهل بیت (ع) هم به دنبال تأکید این موضوع بودند که ما بر هدف امام حسین (ع) پافشاری می‌کنیم و تحقق هدف ایشان را نادیده نمی‌گیریم.
وی ابراز کرد: زیارت امام حسین (ع) برای ما صرفا جهت برطرف کردن عقده‌های قلبی و دریافت ثواب‌های الهی و اینکه از نظر روحی آرامشی برای ما ایجاد شود و حاجتی را دریافت کنیم نیست بلکه به دنبال این هستیم که با دیگر شیعیان اهل بیت (ع) که به زیارت امام حسین (ع) آمدند در این مکان شریف با امام حسین (ع) عهد ببندیم که برای تحقق هدف قیام ایشان تلاش کنیم.
حجت‌الاسلام طاهری ادامه داد: این چکیده هدفی است که برای زیارت امام حسین (ع) به عنوان هدف متعالی مطرح است؛ بنابراین اگر شیعیان از سراسر جهان بیایند و بخواهند پیرو هدف امام حسین (ع) باشند و هدف امام حسین (ع) را در منطقه خودشان دنبال کنند، نقطه اوج و تعالی این حرکت و تفکر، ظهور امام زمان (عج) است.

امام زمان (عج) راه نیمه تمام امام حسین (ع) را تمام خواهد کرد
پژوهشگر حوزه فقه سیاسی و سیره اهل بیت (ص) گفت: امام زمان (عج) است که راه نیمه تمام امام حسین (ع) را تمام خواهد کرد و به همین جهت ایشان خونخواه امام حسین (ع) شمرده شده و شعار امام زمان (عج) «یا لثارات الحسین» است و خونخواهی امام حسین (ع) در دستور کار امام زمان (عج) است اما نه به مفهوم انتقام جویی از قاتلین امام حسین (ع) بلکه این اتفاقی است که در زمان مختار اتفاق افتاده است و اهل بیت (ع) این را به عنوان هدف تاریخی مطرح نکردند.

هدف قیام امام حسین (ع)، احیاء حاکمیت پیامبر اکرم (ص) بود
وی بیان کرد: هدف قیام امام حسین (ع)، احیاء حاکمیت پیامبر اکرم (ص) بود که توسط دیگر اهل بیت هم دنبال شده است و بر اساس روایات ما، امام زمان (عج) است که به فرمان خداوند ظهور و این حاکمیت جهانی الهی را محقق می‌کند و وعده همه پیامبران و اهل بیت (ص) را تحقق خواهد بخشید.

ظهور، مستلزم یک مانور سالانه به نام اربعین است
حجت‌الاسلام طاهری تأکید کرد: پیاده روی اربعین زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است و جهت تحقق این مهم به یک مانور سالانه و یک رزمایش اعلام آمادگی به نام مانور با شکوه اربعین، نیاز داریم و کسانی که این هدف را قبول دارند و امام زمان (عج) را به عنوان محقق کننده هدف امام حسین (ع) می‌دانند این افراد دور هم جمع می‌شوند و اعلام عمومی می‌کنند که آماده‌ایم تا همه ظرفیت‌های وجودی خود را خرج هدف امام حسین (ع) کنیم و این اربعین است.
وی ابراز کرد: این جریان گسترده‌ای که در پیاده روی اربعین آغاز شده است در اصل زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) و پای فشردن بر هدف قیام امام حسین (ع) است که همان هدف امام زمان (عج) و در نهایت بشارتی است برای کسانی که انتظار ظهور امام زمان (عج) را می‌کشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها