دامپزشکی بیش از 231 تن فرآورده دامی ناسالم را ضبط کرد

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از کشف و ضبط بیش از 231 تن انواع فرآورده خام دامی ناسالم در نیمه نخست امسال خبر داد و تاکید کرد: مصرف کنندگان فرآورده خام دامی حتما از مراکز معتبر و مجاز خرید کنند.
کد خبر: ۱۱۶۹۸۱۹
دامپزشکی بیش از 231 تن فرآورده دامی ناسالم را ضبط کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر مهدی ظفری پور روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 50 هزار مورد بازدید از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان انجام شده که از این تعداد حدود سه هزار مورد غیربهداشتی مشاهده و نهایتا 74 تن انواع فرآورده خام دامی غیربهداشتی ضبط و امحاء شده است.
او تعداد پرونده های معرفی شده به مراجع قضایی را 52 مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد پرونده معرفی شده 71 مرکز متخلف با دستور مقام قضایی تعطیل شده است.
ظفری پور در ادامه تصریح کرد: به منظور افزایش دقت و تشخیص نهایی از موارد غیربهداشتی مشاهده شده تعداد پنج هزار مورد نمونه برداری انجام شده است.
او تعداد کشتار انجام شده در کشتارگاه های دام استان را 70 هزار راس اعلام کرد و افزود: از این تعداد دام کشتار شده مقدار 74 تن لاشه و آلایش ناسالم از چرخه مصرف خارج شده است.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه ، نظارت بر مراکز تولید، استحصال، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی را از وظایف ذاتی دامپزشکی برشمرد و توصیه کرد: با توجه به انجام نظارت های دقیق بهداشتی و شرعی دامپزشکی بر کشتارگاه های دام و طیور استان، تهیه فرآورده خام دامی مورد نیاز از مراکز معتبر و مجاز ضامن سلامتی خواهد بود.
وی گفت: شهروندان ضمن توجه ویژه به تاریخ تولید و انقضای گوشت های بسته بندی شده، از خرید گوشت و مرغ فاقد بسته بندی خودداری کنند.
وی تصریح کرد: هم استانی ها می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه مواد غذایی با منشاء دامی با تلفن 1512 سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی در سراسر استان تماس بگیرند.
در استان کرمانشاه چهار میلیون و 650 واحد دامی و بیش از یک هزار و 333 واحد دامپروری صنعتی شامل 700 واحد مرغداری گوشتی صنعتی، 176 واحد گاوداری شیری، 181 واحد پرواربندی گوساله و 219 واحد پرواربندی بره فعال است.
در این استان همچنین 24 واحد مرغداری تخمگذار، 13 واحد پرورش بوقلمون صنعتی، 9 واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، 2 واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شتر مرغ و بیش از 309 هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.
در استان کرمانشاه سالانه بیش از 451 هزار تن انواع محصولات دامی شامل 336 هزار تن شیر خام، 36 هزار و 300 تن گوشت قرمز، 63 هزار و 800 تن گوشت طیور، 11 هزار و 100 تن تخم مرغ و چهار هزار و 83 تن عسل تولید می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها