مامور خرید رستوران که صاحب کار خود را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود، با تائید دیوان عالی کشور به پرداخت دیه محکوم شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۳۷۰
دیه؛ مجازات قتل مدیر رستوران

به گزارش جام‌جم، 9 شهریور 93، مردی 33 ساله در رستورانش در جاده فشم با چاقو مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

ماموران دوربین‌های مداربسته رستوران را بررسی و برادرزن مقتول را به عنوان قاتل دستگیر کردند.

او که پیش از این چند بار در بیمارستان روانی بستری شده و تحت درمان روانپزشک قرار داشت، در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران با درخواست قصاص اولیای دم روبه‌رو شد و گفت: «من و مقتول در یک رستوران باهم کار می‌کردیم. آن روز من کنار حوض نشسته بودم که مقتول سر رسید و پرسید چرا اینجا هستم و کار نمی‌کنم؟ من گفتم به تو ربطی ندارد. همین باعث شد درگیر شویم و او با مشت و لگد کتکم زد. وقتی کارگرها جدایمان کردند،‌ به آشپزخانه رفتم و آب خوردم. مقتول پشتش به من بود. چاقویی را برداشتم و به ساق پایش زدم. وقتی روی زمین افتاد، کارگرها او را به بیمارستان رساندند. من قصد قتل نداشتم. ما مثل برادر بودیم.»

وکیل متهم نیز با تاکید بر نبود قصد قتل و کشنده نبودن ضربه چاقو گفت: «متهم دچار اختلالات روانی است. او انگیزه‌ای برای قتل نداشته و ضربه‌اش نیز کشنده نبوده است. ضمن این‌که زمان زیادی طول کشیده تا مقتول به بیمارستان منتقل شود که همین موضوع باعث خونریزی شده است.»

در پایان دادگاه، قضات وارد شور شدند و با تبرئه متهم از قتل عمد، او را به جرم قتل شبه‌ عمد به پرداخت دیه محکوم کردند. این حکم در دیوان‌ عالی کشور تائید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها