کاپیتان سابق تیم ملی 37 ساله شد

جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران امروز 37 ساله شد. او متولد شانزدهم شهریور ماه سال 1359 است.
کد خبر: ۱۰۷۰۸۲۴
کاپیتان سابق تیم ملی 37 ساله شد

به گزارش جام جم آنلاین ، جواد نکونام در سال 1359 در شهرری متولد شد.

نکونام سابقه بازی در تیم‌های پاس تهران، الوحده امارات و الشارجه امارات، اوساسونا، استقلال تهران، الکویت و سایپا و العربی قطر را دارد.

او نخستین بازیکن ایرانی لالیگاست. جواد نکونام در تیر ۱۳۸۵ با عقد قراردادی ۲ ساله، به تیم اوساسونا اسپانیا پیوست و پیراهن شماره ۲۴ این تیم را بر تن کرد. گل تاریخی او به بوردوی فرانسه در لیگ قهرمانان اروپا از یاد نمی رود.

نکونام پس از مهدی مهدوی‌کیا لژیونر ایرانی هامبورگ که در سال ۲۰۰۶ مقابل پورتو در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بازوبند کاپیتانی هامبورگ را بر بازو بسته بود؛ دومین لژیونر ایران به شمار می‌رود که تجریه کاپیتانی یک تیم باشگاهی اروپایی را دارد.

در تیرماه ۱۳۹۱ نکونام علی‌رغم پیشنهاد ۲ میلیون یورویی باشگاه قطری الریان با قرارداد یکساله برای حضور در لیگ برتر فوتبال ایران با باشگاه فوتبال استقلال تهران به توافق رسید و رسماً به این تیم پیوست. پس از جدایی جواد نکونام از باشگاه اوساسونا، این باشگاه در بیانیه‌ای ضمن اشاره به حضور ۶ ساله این بازیکن در پامپلونا، برای او آرزوی موفقیت کرد.

جواد نکونام از سال ۱۳۷۹، سابقه بازی در تیم ملی فوتبال ایران را دارد. نکونام نخستین بار در رقابت‌های قهرمانی فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۰ در مقابل سوریه پیراهن تیم ملی را بر تن کرد. نکونام پس از چهار سال حضور در تیم ملی، در بازی‌های قهرمانی فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۴، در مقابل لبنان اولین گل ملی خود را به ثمر رساند. بنا بر آمار رسمی فیفا؛ موسوم به باشگاه صدتایی فیفا، نکونام با انجام ۱۴۸ بازی ملی پس از علی دایی بیشترین بازی ملی را در کارنامه دارد. بر اساس این آمار؛ نکونام پس از علی دایی و کریم باقری، به صورت مشترک با علی کریمی با ۳۹ گل زده، سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران است. نکونام در دو جام جهانی به میدان رفت اما در این دو تجربه بزرگ گلی به ثمر نرساند.

جواد نکونام با انتشار بیانیه‌ای در تاریخ ۲۵ تیر ۱۳۹۵ به صورت رسمی از فوتبال خداحافظی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها