جری لوئیس کمدین مشهور سینما درگذشت

رسانه های آمریکایی خبر درگذشت جری لوئیس یکی از محبوب ترین و مشهورترین کمدین های هالیوود را منتشر کردند.
کد خبر: ۱۰۶۴۵۸۱
جری لوئیس کمدین مشهور سینما درگذشت

به گزارش جام جم آنلاین، جری لوئیس امروز یکشنبه 20 اوت در سن 91 سالگی در خانه شخصی اش در شهر لاس وگاس ایالت نوادا درگذشت.

جری لوئیس در روز شانزدهم مارس ۱۹۲۶ در شهر نوارک ایالت نیوجرسی متولد شده بود.

نخستین فیلم سینمایی او «مجرم ظریف» (۱۹۵۷) نام داشت. او پس از آن در پنج فیلم سینمایی دیگر ظاهر شد. لوئیس در دهه ۱۹۵۰ استعداد خود در زمینه آوازه خوانی را به نمایش گذاشت و در این بخش هم موفق ظاهر شد. آهنگ معروف او در آن زمان «فقط به تو بستگی دارد» نام داشت که در سال ۱۹۵۸ اجرا شد. در سال ۱۹۶۰ در فیلم «پادو» بازی کرد. فیلمی که نخستین کار او در زمینه تهیه کنندگی و کارگردانی بود. لوئیس این فیلم را در هتل «فونتن بلو» در میامی و با بودجه‌ای بسیار کم ساخت. در آن زمان لوئیس روزها در هتل فیلم بازی می‌کرد و شب‌ها در آن برنامه اجرا می‌کرد.

او برای ساخت فیلم «پادو» از دوربین‌های ویدیویی و دوربین‌های مداربسته استفاده می‌کرد تا بتواند در هنگام بازی صحنه‌ها را ببیند. بعد از آن بود که این شیوه یک روش استاندارد برای ضبط فیلم‌های هالیوود شد. از دیگر فیلم‌هایی که در آنها لوئیس هم بازیگر و هم کارگردان بود می‌توان به «مرد خانم‌ها»، «پسر پیغام رسان» و فیلم معروف «پروفسور دیوانه» اشاره کرد.

از فیلم‌های بعدی جری لوئیس «کار سخت» (۱۹۸۱) به کارگردانی خودش، «سلطان کمدی» (۱۹۸۳) اثر مارتین اسکورسیزی که در آن با رابرت دنیرو همبازی بود، «رؤیای آریزونا» (۱۹۹۴) و آخرین کارش «استخوان‌های خنده دار» (۱۹۹۵) هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
۰
۰
روحش شاد. دلمون رو شاد میكرد با كارهای فوق العاده اش
a
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
۰
۰
بخاطر تمامی خنده هایی كه به جهان هدیه دادی از تو ممنونیم
f
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
۰
۰
به حق همون خنده هایی كه روی لب مردم جهان گذاشت خدا رحمتش كنه

نیازمندی ها