بی‌کیفیت‌ترین خودروهای تولیدی در سال ۹۵

در سالی که گذشت خودروهای سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱، تیبا، تیبا هاچ‌بک، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس، پژو پارس، سمند، پژو ۴۰۵، لیفان ایکس۶۰ و ام‌وی‌ام ۵۵۰ در پایین‌ترین سطح کیفی تولید شدند.
کد خبر: ۱۰۱۳۸۶۵
بی‌کیفیت‌ترین خودروهای تولیدی در سال ۹۵

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، کیفیت خودروهای تولیدی و مونتاژی در خودروسازان داخلی به صورت ادواری از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ارزیابی شده و هر ماهه گزارش وضعیت کیفی این محصولات به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال و بخشی از آن نیز برای اطلاع مصرف‌کنندگان منتشر می‌شود.

آخرین گزارش ارزیابی کیفی خودروهای سواری تولیدی در سال گذشته نشان می‌دهد که ۱۱ مدل سواری در حال تولید و مونتاژ در خودروسازان داخلی همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی ممکن قرار داشته و تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

این خودروها شامل سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱، تیبا و تیبا هاچ‌بک (از محصولات سایپا)، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس و ام‌وی‌ام ۵۵۰ (از محصولات مدیران خودرو)، پژو پارس، سمند و پژو ۴۰۵ (از محصولات ایران خودرو) و لیفان ایکس ۶۰ (محصول کرمان موتور) هستند که تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

در مدل ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره دریافت می‌کنند. یک ستاره پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.

باید دید در سال جدید خودروسازان اقدامی برای افزایش کیفیت این خودروها خواهند کرد یا آنکه این محصولات همچنان با همان کیفیت نامناسب قبلی تولید خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۶
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
واقعا جای تاسف داره باید گریه كرد به حال صنعت خودرو و البته صد مرتبه بدتر به حال مصرف كننده ای كه این محصولات بی كیفیت به چند برابر قیمت واقعی باید بخره به ناچار استفاده كنه ،صنعت خودرو كشور طی این همه سال حمایت بی دریغ دولت با سیاست اشتباه بسته نگه داشتن در ، هنوز نتونسته یك محصول با حداقل استاندارد و قیمت مناسب تولید كنه جز تاسف چیزی بیشتر نمیشه گفت
حامد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
اقدام برای افزایش كیفیت خیر ، ولی اقدام برای افزایش قیمت قطعا آری
تقی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
یك خودرو پراید 132 در سال 1390 خریدم با مشكلات بسیار زیاد نمونه اش اینكه 2 بار گیربكس پیاده كرده ام الان باز هم مشكل داره!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
mvm550كه خیلی گرونه و نماینده های شركت مدیران خودرو كلی تعریف میكنن ازش !!!!!!!!!!!!!!
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
باسلام:وقتی خودروسازان داخلی یك تنه و بدون رقیب واقعی اتومبیل تولید میكنند میشود همین گزارشی كه خواندیم.مسلما اگر اتومبیلهایی چون بیوك وشورولت وبنز و بی ام و واتومبیلهای مطرح دنیا با تعرفه وقیمت مناسب وارد ایران شود مسلما مدیران خودروسازی عقلشان را به كار می اندازند كه محصولاتشان را با كیفیت عالی بدست ما دهند تا بازار داخلی وبعد خارجی را ازدست ندهند.
نوذر
Canada
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
تعرفه و قیمت مناسب؟؟؟؟!!!!! منظورتان كه بی ام و ۲۰ میلیونی كه نیست!!! عزیزم برای بی ام و صفر بدون تعرفه گمركی حداقل باید ۴۵ هزار دلار بدی......یعنی ۱۸۰ میلیون....
میثم
Germany
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
تبریك به مسئولین وخود روسازان
Taha
Denmark
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
تا وقتی این ۲تا خودروساز در كشور با حمایت های بی حد نصاب دولت در حال تولید باشن و هیچ ارزشی هم واسه شعور مصرف كننده داخلی قایل نباشن سال به سال بدتر میشه بهتر نمیشه
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
این مصرف كننده ست كه میره بابت این... پول میده ، اگه 6 ماه ماشین صفر نخرن ارزون میشه ،
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
با سلام
حقمونه، چرا همه از دولت توقع دارن، ببین خودت چیكار میتونی بكنی، نخریدن بهترین راه حل برای این مشكله، مگه پارسال با تحریم خرید خودرو صفر این دو تا كارخونه تا پای تعطیلی نرفتن اگه مردم یه كم دیگه دندون رو جیگر میذاشتن دولت قیمت ها رو میآورد پایین التماس هم میكرد كه بخریم، برای یك وامی كه معلوم هم نبود چند درصد كشیدن روش چه صفها كه پشت در این دو تا كارخونه بسته نشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
هیچی دیگه نموند كه بگید تمام خودروهای ارزون بی كیفیت هستن پول از كجا بیاریم بریم 80 تومان ماشین بخریم؟
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
۰
۰
فقط پژو 206 سه تا ستاره داره
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
206؟؟؟؟؟؟
واقعا داری و میگی؟
گیربكس 405 رو خوروندن بهش. افتضاحه.
امیدوارم شوخی كرده باشی
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
۰
۰
خلایق هرچه لایق ، چی تو ایران ارزان و با كیفیت است كه دنبال ماشینش می گردید ، تاوقتی دولت مردان به ملت به عنوان منبع درآمدنگاه می كنند اوضاع ازاین بد تر نشه بهتر نمی شود ، ملتی كه دنبال مال مفت و راحت طلبی باشد بیشتر از این ها سرش خواهد آمد وحقش است ، وعده های سرخرمن از اول انقلاب تا به حال را فراموش نكرده ایم، وام 24%اسلامی می دهند ومردم صف می كشند ، برید تو صف خرید خودرو...
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
۰
۰
برید بخرید حیفه سالم باشین
نوذر
Canada
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
۰
۰
خودرو با كیفیت خوب حداقل 15000 دلار است كه میشود 60 ملیون.....از خودروی 20 ملیونی و 30 میلیونی انتظار كیفیت نداشته باشید.....با این پولها بروید همان گاری بخرید بهتر است!!!! 20 ملیون میدهید انتظار مازراتی دارید!!!!

نیازمندی ها