هویت بصری برند ایرلاین‌های معروف دنیا

پیش از این در مورد «هویت برند» و «هویت بصری برند» در Modir TV صحبت کردیم و بر اهمیت یکپارچه بودن المان‌های بصری یک برند تاکید زیادی داشتیم.
کد خبر: ۹۸۸۹۱۱
هویت بصری برند ایرلاین‌های معروف دنیا

در این مقاله قصد داریم تا هویت بصری برخی از معروف‌ترین برندهای دنیای ایرلاین‌ها را بررسی کنیم.

با Modir TV همراه باشید:

۱) هواپیمایی امارات (Emirates)

همه‌ی تلاش هواپیمایی امارات این بوده است که بتواند تجربه‌ای لوکس را در اختیار طیف وسیع‌تری از مردم قرار دهد.

برای مثال ما در طراحی المان‌های بصری هواپیماهای این برند می‌بینیم که به طور خاصی سعی دارد تا به مسافرانش طوری القا شود که انگار (مثلا) در یک رولزرویس خصوصی چند میلیون دلاری نشسته بودند!

هواپیمایی امارات فونت انگلیسی مخصوص به خودش را دارد. تنها راهی که می‌توانید این فونت را در کامپیوتر خود داشته باشید، این است که آن را از خودشان بگیرید! (که البته آن‌ها هم به هیچکس نمی‌دهند!).

یکپارچگی بین سایر المان‌های بصری این برند را می‌تواند در تصاویر زیر مشاهده کنید:


2) هواپیمایی قطر (Qatar Airways)

قطری‌ها حس بسیار ناسیونالیستی به برندها، تیم‌های ورزشی، رویدادها و… خود دارند و یکی از مواردی که بسیار به آن پایبندند، این است که رنگ بنفش پرچم‌شان را باید حتما در همه جا استفاده کنند.

در ایرلاین آن‌ها هم این رنگ به طور مشخصی برای بسیاری از اِلِمان‌های داخل هواپیما، وب‌سایت، بلیط‌ها، لباس مهمانداران و… مربوط به این ایرلاین استفاده شده است.

پرچم قطر و رنگ خاص آن لوگوی هواپیمایی قطر و رنگ خاص آن داخل هواپیما، Qatar Airways هویت بصری یکپارچه برند قطر ایرویز فضای داخلی کلاس تجاری هواپیمایی قطری وب‌سایت Qatar
Airways

۳) هواپیمایی اتحاد (Etihad)

در هویت بصری برند اتحاد، تمرکز زیادی را بر لوکس بودن و اشرافی بودن این برند می‌بینیم. این برند اماراتی همواره سعی داشته است تا گران قیمت بودن و لوکس (Luxury) بودن تجربه سفر با ایرلاینش را به مخاطبان خود القا کند. با Modir.tv همراه باشید.


هویت لوکس برند هواپیمایی اتحاد (Etihad) هواپیمایی اتحاد (Etihad) هویت لوکس برند هواپیمایی اتحاد (Etihad) هویت لوکس برند هواپیمایی اتحاد (Etihad) وب‌سایت هواپیمایی اتحاد (Etihad)

۴) لوفت هانزا (Lufthansa)

استفاده از ترکیب رنگ آبی و زرد، به صورتی که در بسیاری از موارد میزان رنگ آبی نوشته بیشتر از رنگ زرد آن است می‌تواند القاگر این موضوع باشد:



رنگ آبی می‌تواند نماد امنیت باشد و رنگ زرد، بیشتر بر بی‌اعتمادی، عدم امنیت، استرس بالاتر و… شناخته می‌شود.

تسلط رنگ آبی بر رنگ زرد، در بیشتر المان‌های بصری این ایرلاین حاکی از تمرکز اصلی Lufthansa بر امنیت پرواز دارد.

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که Lufthansa یکی از پردرآمدترین ایرلاین‌های جهان بر مبنای میزان خرید بلیط هواپیما می‌باشد، همین موضوع است.

5) کاتای پاسفیک (Cathay Pacific)

این هواپیمایی متعلق به هنگ کنگ می‌باشد. کلمه Cathay، واژه‌ای بود که در زمان‌های قدیم، اروپایی‌ها کشور چین را با آن می‌نامیدند. Pacific نیز به معنای «صلح جو» می‌باشد.

المان‌های بصری این برند همگی در راستای القای حس امنیت، صلح و آرامش طراحی و یکپارچه‌سازی می‌شوند. استفاده از نوع خاصی از رنگ سبز در بیشتر المان‌های بصری این بند، حاکی از این موضوع است.

6) ایران ایر (IranAir)

قدیمی‌ترین ایرلاین ایران (که طبق آمار سفرمی، این ایرلاین هنوز هم یکی از پرفروش‌ترین ایرلاین‌ها در خرید بلیط هواپیمای داخلی می‌باشد) در این روزها هیجان زیادی را پشت سر می‌گذارد. خرید هواپیماهای درجه یک از ایرباس و بوئینگ، کم کم ایران ایر را به این فکر وامی‌دارد که در عرصه بین‌المللی بتواند فعالیت قوی‌تر و گسترده‌تری داشته باشد.

قطعا برندینگ یکی از مهم‌ترین موضوعاتی‌ست که مدیران این هواپیمایی را درگیر خود خواهد کرد و اهمیت هویت بصری برند در این زمینه بسیار قابل توجه است.



ایران ایر اما با این که یکی از زیباترین لوگوهای جهان را دارد، در بسیاری از المان‌های بصری برند خود دچار خطاهای متعددی‌ست که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به بیشتر محتواهای صفحه اینستاگرام و وب‌سایت آن‌ها اشاره کنیم که بسیاری از اصول گرافیک تجاری در آن رعایت نشده است.

حال این که ایران ایر در این زمینه و همزمان با تقویت ناوگان خود چه تصمیماتی در مور هویت بصری برندش خواهد گرفت؛ پرسش بسیار مهمی‌ست که باید دید فرهاد پرورش و دیگر مدیران این ایرلاین چه تصمیماتی را در این باره اتخاذ خواهند کرد؟

منبع: http://modir.tv

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها