دبیر هیأت رییسه مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

لاریجانی رویکردی آسیب شناسانه به مشکلات کشور دارد

دبیر هیأت رییسه مجلس دهم در گفتگو با جام جم آنلاین

"قید سه فوریت" در مورد برجام صرفا نظر شخصی بوده/ امروز با روحانی بحث برجام نداریم،فقط بودجه!

در حالی که یکی از اعضای هیأت رییسه مجلس بتازگی از احتمال ارایه طرح سه فوریتی به مجلس در روز یکشنبه (امروز)، پیرامون مقابله با مصوبه سنای آمریکا در جهت تمدید 10ساله تحریم‌های کشورمان خبر داده بود؛ بنظر می‎رسد این موضوع فعلا از دستور کار خانه ملت خارج باشد.
کد خبر: ۹۷۴۸۵۴
"قید سه فوریت" در مورد برجام صرفا نظر شخصی بوده/ امروز با روحانی بحث برجام نداریم،فقط بودجه!

به گزارش جام جم آنلاین، «علی اصغر یوسف نژاد» تدوین طرحی با قید سه ‌فوریت از سوی نمایندگان مجلس برای مقابله با مصوبه سنای آمریکا در جهت تمدید 10ساله تحریم‌های کشورمان را یک نظر شخصی خواند و گفت: اخبار و اقدام جدیدی پیرامون این موضوع در دستور کار نیست و فعلا در حد یک پیشنهاد در میان گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: آنچه به یقین مشخص است، مجلس به دنبال یک اقدام متقابل نسبت به تصمیمات کنگره آمریکا بوده که البته این موضوع با بررسی کمیسیونهای تخصصی نیازمند یک واکنش سنجیده و پخته خواهد بود.

یوسف نژاد با نگاهی بر آیین نامههای موجود در مجلس خاطر نشان کرد: تصویب طرح سه فوریتی مشروط به شرایط "فوق اضطراری" است و زمانی هم که تصویب شود در رابطه با نحوه اجرای آن باید در همان جلسه تصمیم گیری کنند. لذا عملیاتی شدن آن هم مجلس را در تنگنا قرار خواهد داد.

وی قید دو فوریتی را در تقابل با اقدام کنگره آمریکا مناسب تر دانست و اضافه کرد: مفاد و چارچوب آن بایستی برآیندی از کار کارشناسی و عملی از روی مطالعه باشد تا نظر طراحان قانون مذکور را تأمین کند. بنده اعتقاد دارم، مجلس حتما در این مورد اقداماتی را انجام میدهد.

عضو فراکسیون امید خانه ملت در پاسخ به این سوال که آیا مجلس بمنظور ادای پارهای از توضیحات حول محور برجام، برنامهای برای حضور وزیر خارجه و دیگر مسئولان مذاکره کننده هستهای در صحن مجلس دارد، ابراز داشت: کمیسیونهای تخصصی مربوطه درصدد دعوت از جناب آقای ظریف و سایر وزرای مرتبط با موضوع، برای هم‎اندیشی و بحث و تبادل نظر در جهت مقابله با تحریم احتمالی ایالات متحده هستند.

نماینده مردم ساری در بهارستان با تأکید بر هماهنگی هر چه بیشتر میان قوای سه گانه کشور و وزارت امور خارجه اظهار داشت: سیاستگذاری یکسان و منسجم علاوه بر منطقی و کارآمدتر بودن، ما را بهتر به اهداف خود نایل میآورد.

وی با توجه به حضور امروز رییس جمهور در صحن مجلس و تقدیم لایحه بودجه 96 ، درمورد امکان پرسش و پاسخ از روحانی درباره برجام به جام جم آنلاین گفت: امروز در یک بحث کلی پیرامون لایحه بودجه و مطابق آیین نامه داخلی مجلس (ماده 186) دولت موظف به ارایه بودجه به صحن مجلس و اظهار نظر در مورد آن است. بنابراین تصور نمیکنم در رابطه با برجام و اقدامات سنای آمریکا از ایشان سوالی پرسیده شود.

گفتوگو : محمدرضا شجاعیان – جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها