کپسول لاغری که مجوز ندارد

دو فرآورده‌ گیاهی که نباید بخورید

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو تمامی آلوچه ها و لواشک های فله ای که در تفرجگاه های تهران عرضه می شود را آلوده و سرطان زا معرفی کرد.
کد خبر: ۸۷۲۰۹۱
لواشک های فله ای نخورید سرطان زاست

به گزارش جام جم سرا ، دکتر حسین رستگار امروز در نشست خبری همایش کشوری آزمایشگاه های برتر اظهارداشت: از ۲۱ نمونه لواشک های فله ای که توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جمع آوری شده است ، همه آزمایش ها در خصوص سلامت این محصولات رد شد.

وی افزود : بررسی های ما نشان داد در تمامی ۲۱ نمونه مورد از رنگ های غیرمجاز استفاده شده است .

رستگار همچنین از وجود رنگ صنعتی «تارتاراوین» در برخی از نمونه های مورد آزمایش خبر داد و گفت: این رنگ صنعتی سرطان زا بوده و به هیچ عنوان قابل استفاده در محصولات غذایی نیست.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو با اشاره به وجود آلودگی میکروبی در ۵۰ درصد از ۲۱ نمونه آزمایش شده گفت: آنچه مسلم است این قبیل تنقلات فله ای از سلامت لازم برخوردار نیستند.

وی به وضعیت مصرف غیر منطقی مکمل های ورزشی نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه مصرف این قبیل مکمل های ورزشی، سلامت جوانان ما را به شدت تهدید می کند. به طوری که در یک مورد جوان ۲۴ ساله ای برای اینکه بتواند به صورت مصنوعی عضله ایجاد کند، نسبت به مصرف غیر منطقی مکمل های ورزشی اقدام کرده و هم اکنون کبد او از کار افتاده است.

وی تاکید کرد: اگر مکمل های ورزشی مجوز هم داشته باشند، نمی بایست به صورت غیر منطقی تجویز و مصرف شوند زیرا مصرف بیش از حد این قبیل محصولات، عوارض و خطر مرگ دارد.

مدیر کل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو به موضوع داروهای قاچاق و ماهواره ای نیز اشاره کرد و گفت: مصرف این قبیل داروهای قاچاق و ماهواره ای به هیچ وقت قابل نظارت و پیگیری نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها