آخرین وضعیت ماهواره «ناهید»

کاوشگرهای فضایی ایران احیا می‌شوند

ساخت 5 زیر سیستم ماهواره ناهید

مدل فضایی ماهواره «آت ست» طراحی شد

رییس مرکز همکاری های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر زمان پرتاب ماهواره «آت ست» را منوط به تعیین ماهواره بر دانست و گفت: ساخت پنج زیر سیستم ماهواره ناهید به این دانشگاه واگذار شده است که به تایید سازمان فضایی رسیده است.
کد خبر: ۶۷۹۶۵۳
مدل فضایی ماهواره «آت ست» طراحی شد

دکتر مصطفی صفوی با اشاره به تحقیقات این دانشگاه در حوزه هوافضا افزود: در حال حاضر طراحی و ساخت دو ماهواره «آت ست» و ماهواره «ناهید» در این دانشگاه انجام می‌شود.

رییس مرکز همکاری های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی امیر کبیر به آخرین وضعیت این دو ماهواره اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مدل فضایی ماهواره «آت ست» طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در حال هماهنگی با پرتاب کننده این ماهواره هستیم، گفت:با تعیین پرتاب کننده این ماهواره زمان دقیق ارسال ماهواره آت ست اعلام خواهد شد.

صفوی به آخرین وضعیت ماهواره «ناهید» اشاره کرد و افزود: این ماهواره پروژه مشترکی با پژوهشکده سامانه‌های فضایی سازمان فضایی ایران در دستور کار دارد.

رییس مرکز همکاری های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه مدیریت مهندسی سیستم بر عهده سازمان فضایی است، افزود: طراحی و ساخت 5 زیر سیستم این ماهواره به دانشگاه صنعتی امیرکبیر واگذار شد که ساخت این زیر سیستم‌ها به تایید سازمان فضایی ایران نیز رسیده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها