پاسخ نمایندگی ایران در سازمان ملل به مقاله ضد ایرانی

تحریم ها به روند مذاکرات هسته ای ضربه می زند

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه اروپا و آمریکا باید به تعهدات خود عمل کنند، گفت: انتظار ما این است که کشورهای غربی از اعلام مواضعی که به روند مذاکرات و توافقات به عمل آمده در ژنو آسیب وارد می کند، بپرهیزند.
کد خبر: ۶۵۸۶۴۸
اروپا و آمریکا به تعهدات خود عمل کنند

مجید تخت روانچی که برای مذاکره با مقامات فنلاندی به این کشور سفر کرده، روز گذشته در دیدار با «ارکی تئومیویا» وزیر خارجه فنلاند، گفت: ایران تا به امروز با حسن نیت وارد مذاکره با گروه 1 + 5 شده و به اذعان آژانس بین المللی انرژی اتمی، جمهوری اسلامی به تعهدات خود در توافق ژنو عمل کرده است.

وی در این دیدار با تشریح مواضع کشورمان در مذاکره با گروه 1 + 5 بر ضرورت تعهد به توافق به عمل آمده توسط کشورهای غربی تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد: انتظار ما این است که اروپا و آمریکا از اعلام مواضعی که به روند مذاکرات و توافقات به عمل آمده آسیب وارد می کند، بپرهیزند.

تخت روانچی همچنین با ابراز نگرانی از تداوم بحران سوریه؛ تنها راه حل سیاسی این بحران را واگذار کردن موضوع به مردم این کشور دانست.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه و وزیر خارجه فنلاند در این دیدار همچنین زمینه های مختلف همکاری دو کشور در بخش های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی را بررسی و بر گسترش همکاری های دو کشور در بخش های اقتصادی، محیط زیست، فرهنگی و دانشگاهی تاکید کردند.

وزیر امور خارجه فنلاند در این دیدار با اشاره به پیشرفت مذاکرات ایران و گروه 1 +5، ابراز امیدواری کرد که با اراده طرفین توافق نهایی و جامع هر چه سریعتر حاصل شود.

وی با اشاره به موضوع سوریه و عدم توفیق مذاکرات ژنو 2 بر اهمیت حضور ایران در نشست آتی تاکید کرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها