سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با ابراز تاسف از تداوم روند غیرسازنده ارائه قطعنامه علیه ایران گفت: تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشری در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با اهداف سیاسی و مبتنی بر معیارهای دوگانه است.
کد خبر: ۶۵۸۴۸۵
قطعنامه وضع حقوق بشر فاقد مشروعیت است

مرضیه افخم اظهار کرد: اقدام بانیان این قطعنامه، عملی در جهت شکاف میان کشورها و تحمیل معیارهای خاص به دیگران و اختلال در سازوکارهای بین المللی حقوق بشری است و جمهوری اسلامی ایران چنین رویکردی در مقوله حقوق بشر را غیر اصولی و غیر سازنده می داند.

وی افزود: بانیان با ارائه چنین قطعنامه ای روند پیشرفت های حقوق بشری و گام های مثبتی را که ایران در جهت ایفای تعهدات و همکاریهای سازنده با نهادهای بین المللی برداشته است، نادیده گرفته اند و استمرار انگیزه های مغرضانه در ارائه قطعنامه علیه کشورها ملاک های اساسی مورد توجه اعضای شورای حقوق بشر در ارتقای وضعیت حقوق بشر در سطح جهانی را دچار تردید های جدی می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اظهار اینکه قطعنامه بدنبال منافع سیاسی بوده و فاقد مشروعیت است، گفت: جای تاسف است که بانیان قطعنامه از نقض فاحش بدیهی ترین حقوق انسانی مردم فلسطین، سرنوشت افراد بیگناهی که از سوی گروه های تروریستی به اسارت گرفته شده اند و شهروندان کشورهای مختلف که هر روزه به بهانه مبارزه علیه تروریسم جان خود را از دست می دهند سکوت و بی تفاوتی اختیار کرده اند.

افخم افزود: ارتقای حقوق بشر در سطح جهان دغدغه ای فراگیر است و هیچ کشوری نسبت به دیگر کشورها در این مسئولیت مهم انسانی برتری ندارد و جمهوری اسلامی ایران بر همین اساس با نظام حقوق بشری ملل متحد و نهاد های بین المللی مرتبط تعاملات مثبت دارد و اراده ایران بر گفتگو و همکاری در یک مسیر واقع بینانه مبتنی است.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها