همزمان با جشن ۸۰ سالگی «پرسشگر دردمند روزگار ما»

«هلیوپولیس» با مقدمه داوری اردکانی رونمایی می‌شود

کتاب «هلیوپولیس» با مقدمه داوری اردکانی همزمان با جشن ۸۰ سالگی این استاد فلسفه در فرهنگسرای ابن‌سینا رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۵۷۴۸۵۲
«هلیوپولیس» با مقدمه داوری اردکانی رونمایی می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ابن سینا، نمایشگاهی از عکس‌های تاریخ تمدن جهان در لبنان با گلچینی از  نظرات رضا داوری‌اردکانی در فرهنگسرای ابن‌سینا دایر می‌شود.

حجت‌الله نصرتی رییس فرهنگسرای ابن سینا گفت: در حاشیه همایش بزرگداشت رضا داوری‌ اردکانی برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده که از جمله آنها برگزاری نمایشگاه عکس و نمایشگاه آثار منتشر شده استاد است. نمایشگاه عکس‌های تاریخ تمدن جهان با عنوان «هلیوپولیس» با شرح عکس‌ها و گلچین نظرات استاد داوری درباره تاریخ، فرهنگ و تمدن با حضور استادان، چهره‌ها و چند تن از سفرای کشورهای خارجی افتتاح می‌شود.

نصرتی افزود: این نمایشگاه نگاه تازه‌ای به تاریخی‌ترین منطقه جهان یعنی بعلبک و بیبلوس دارد که برای نخستین بار توسط  عکاس ایرانی «معصومه جوادی نسب» تهیه و در نگارخانه ابن‌سینا به نمایش گذاشته می‌شود.

رییس فرهنگسرای ابن‌سینا اظهارداشت: علاوه بر این مجموعه عکس‌های این نمایشگاه تحت عنوان کتاب «هلیوپولیس» به دو زبان منتشر شد تا این منطقه تاریخی جهان به عنوان پایگاه مهم تاریخی تعامل و گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت به جهان شناسانده شود. این منطقه از جمله پایگاه‌های مهم شیعه و مرکز فعالیت چهره‌های برجسته‌ای همچون امام موسی صدر بوده است. این کتاب با مقدمه دکتر داوری‌ اردکانی و چهره‌های برجسته داخلی و خارجی تهیه و منتشر شده که در روز بزرگداشت فیلسوف فرهنگ رونمایی خواهد شد.

رضا داوری‌اردکانی، فیلسوف و رییس فرهنگستان علوم این نمایشگاه را امری مغتنم بر شمرد و در این‌باره گفت: این فعالیت نشان دهنده هنر، تاریخ و تمدن ماست. امروز در دوره‌ای به سر می‌بریم که راه‌های ارتباطی تیره شده‌اند، این حرکت‌ها ارتباط توأم با مهر و هم‌زبانی را نشان می‌دهد. عکس‌های این نمایشگاه نشان دهنده این است که تفاهم شرط لازم تاریخ است و امیدوارم هنرمندان کار عکاسی از تاریخ و فرهنگ را ادامه دهند.

جشن هشتاد سالگی فیلسوف فرهنگ رضا داوری اردکانی با عنوان «پرسشگر دردمند روزگار ما»، 16 تیر از ساعت 15 تا 21 به همت کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، کمیسیون ملی یونسکو و مشارکت سازمان‌ها و نهادهای فلسفی و فرهنگی برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها