مدیر‌کل تامین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشورخبر داد:

۳ میلیون درخواست در سامانه «کتاب من»

حق عضویت کتابخانه ملی ایران برای استفاده از خدمات ۳ ماه مبلغ ۱۰ هزار تومان، ۶ ماهه ۲۰ هزار تومان و یکساله ۳۰ هزار تومان اعلام شد.
کد خبر: ۵۶۲۷۶۶
حق عضویت اعضای کتابخانه ملی ایران اعلام شد

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برای عدم خراب شدن وجهه این کتابخانه به عنوان «قرائت‌خانه» تلاش کرده است تا در عضویت کتابخانه ملی تنها از افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری و به نوعی محققان و پژوهشگران عضو بپذیرد.

به همین منظور کتابخانه ملی ایران عضویت‌های یک تا سه ساله خود را به سه ماهه، شش ماهه و یکساله کاهش داده است تا هر فرد فراخور نیازش به استفاده از خدمات این کتابخانه بپردازد.

افرادی که دانشجوی رشته کارشناسی ارشد و دکتری هستند و علاوه بر آن محققان و پژوهشگران برای عضویت در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران باید برای عضویت سه ماهه مبلغ 10 هزار تومان، شش ماهه مبلغ 20 هزار تومان و یکساله 30 هزار تومان حق عضویت پرداخت کنند که در گذشته این حق عضویت برای همه اعضای این کتابخانه 10 هزار تومان بوده است.

بر اساس این گزارش، شرایط لازم جهت عضویت در کتابخانه ملی ایران در ذیل آورده شده است:

ماده 3- شرایط لازم جهت عضویت در کتابخانه ملی

حداقل شرایط لازم تحصیلی برای عضویت در کتابخانه ملی، اشتغال به تحصیل در مقطع کارشناسی، ارشد، ناپیوسته٬ سطح سه حوزه و نیز دکترای حرفه‌ ای و کارشناسی­ ارشد پیوسته از ترم نه به بالا است.

همچنین افراد ذیل می­­ توانند با حداقل مدرک پیش دانشگاهی (دیپلم قدیم) از خدمات سازمان استفاده کنند:

3 - 1- پدیدآورندگان کتب و مقالات علمی و تخصصی

تبصره - تنها پدیدآورندگانی می‌توانند بدون برخورداری ازحداقل اشتغال به تحصیل در مقطع تحصیلی کارشناسی­ ارشد به عضویت پذیرفته شوند که کتاب علمی - تخصصی تألیف کرده باشند و یا مقاله آنها در یکی از مجلات علمی با درجه ISI ٬ علمی - پژوهشی یا علمی - ترویجی چاپ شده باشد و یا در یکی از کنفرانس­های بین‌المللی ارائه شده باشد.

2 - 3-  نخبگان

3 - 3- مخترعان

3 - 4 - حافظان کل قرآن کریم

5 - 3 - اهدا کنندگان مجموعه‌های نفیس به سازمان اسناد و کتابخانه ملی و اعضاء درجه یک خانواده آنها

6 - 3 - دارندگان مدرک درجه یک٬ دو و سه هنری با تائید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

7 - 3 - جانبازان و ایثارگران

تبصره: اعضای درجه یک خانواده شهدا٬ جانبازان و ایثارگران می توانند با حداقل مدرک لیسانس از خدمات سازمان بهره مند شوند.

8 - 3 - معلولین جسمی، حرکتی٬ نابینایان٬ کم‌‌بینایان و ناشنوایان

9 - 3 - قهرمانان ورزشی ملی و جهانی

10 - 3 - بازنشستگان دولت

11 - 3 -  کارکنان و بازنشستگان سازمان (اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی) و خانواده درجه یک آنان

تبصره - اعتبار کارت عضویت همکاران رسمی٬ پیمانی و قراردادی و خانواده‌‌های درجه یک آنها به مدت پنج سال در نظر گرفته می شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
شیوا
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
۰
۰
كارشناسی ارشد؟! مدرك بازیه مگه؟ اجازه بدهید مطالعه و كتاب برای همه كسایی كه فارغ از مدرك میخواهند از كتابخانه استفاده كنند باشد و بی دغدغه و راحت به كتابخانه ملی كه مال اونهاست بیان! مسخره است واقعا! سی هزارتومان عضویت یك ساله؟! تو این كشور زندگی میكنید؟
شادی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
۰
۰
واقعا جالبه، مرتب از ساعات كم مطالعه توی ایران حرف می زنید اما ازین نمی گید كه مجهزترین كتابخونه ها رو هم مختص یه عده كردید!!! منی كه لیسانس دارم و عاشق مطالعه ام دیگه حق ندارم از كتابخونه ملی كشورم استفاده كنم؟ واقعا براتون متاسفم.
نكته جالب تر هزینه هاست كه از عضویت و سرویس رایگان شروع شد و حالا شده 30000 تومان فقط برای یكسال عضویت!!!
می تونید بیشترش هم بكنید، گویا مطالعه هم در ایران به نفع مرفهین بی درده
مرادی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
۰
۰
خوشحالم از اینكه كتابخانه ای با استانداردهای جهانی در ایران پایه گذاری شد و متاسفم از اینكه اصول اولیه رانگاناتان ( شالوده خدمات در یك كتابخانه) در این مركز نگهداری علم اجرا نشد چه بسیار من ها (بعنوان یك كتابدار كه در جایی دیگر در همین نزدیكی ها به خدمتگذاری طالبان علم سرخوشند) تا جلوی اتاقك (فیلترینگ- غربالگیری) و زیباتر بگویم اتاقك پاسداشت دانش بشری آمدند و حتی جواب اولین پرسش خود را نیافتند: چرا من نمیتوانم بعنوان یك شهروند نه بعنوان یك فرزند شهید-حافظ قرآن - دكتر.... از تنها مكان استاندارد این كشور جهان سومی بهره مند شوم
ما انسانیم نه title - كاش رسالتمان را فدای بوروكراسی‌ها و قوانین نانوشته و فرهنگمان را فدای سیاست نمی كردیم.
مستدام باشید و بدرود
نا آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
۱
۰
یعنی من كه دارم تو مقطع لیسانس درس میخونم نمیتونم عضو بشم؟؟؟مگه من آدم نیستم مگه من دانشجو نیستم مگه من نمیخوام رو پروژم كار كنم؟؟؟
سارا بختیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
۰
۰
این متنی كه گذاشتین واقعا براتون متاسفم یعنی اگه كسی مدرك كارشناسی داشته باشه وجه كتابخونه خراب میشه ؟؟؟؟؟ (((( سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران برای عدم خراب شدن وجهه این كتابخانه به عنوان «قرائت خانه» تلاش كرده است تا در عضویت كتابخانه ملی تنها از افراد دارای مدرك كارشناسی ارشد و دكتری و به نوعی محققان و پژوهشگران عضو بپذیرد ))))
zahra
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
۰
۰
چ قانون مسخره ای!!!!!خب من اگه ارشد و دكترا داشتم بیكار بودم بیام كتابخونه ملی!!!!میرفتم كتابخونه دانشگاه خودمون!!!

نیازمندی ها