برخی مردم تصورشان از زحمات همسرشان، تصوری تکلیف‌مدارانه است و زحمات او را وظیفه تلقی می کنند. این افراد، چه زن چه شوهر، با رفتارهایی چون تشکر و قدردانی از تلاشهای همسرشان نیز غریبه‌اند.
کد خبر: ۵۵۳۳۱۹


 گمان برخی آقایان این است که غذا پختن، شست‌وشو، تمیز کردن خانه و... وظیفه همسرشان است و به خاطر انجام آن نیازی به تشکر از او نیست. همچنین برخی از خانمها گمان میکنند نیازی نیست از همسرشان که بابت تهیه مایحتاج خانه تلاش میکند تشکر کنند. واقعیت این است که تقسیم کارهای خانه حرکت بسیار پسندیده‌ای است و تشکر و قدردانی بابت انجام همان وظیفه، شخص مقابل را به انجام هر چه بهتر آن تشویق و به زندگی دلگرم میکند.
 مرد باید بعد از هر وعده غذا از زن بابت زحمت پخت آن و زن نیز در مقابل، از تهیه مواد اولیه توسط مرد تشکر کند.

 تمیزی خانه، تغییر چیدمان، مرتب بودن وسایل منزل، اتوی لباسها و دیگر مسئولیتهایی که بیشتر بر عهده زن خانه است باید بدقت از سوی مرد مورد توجه و قدردانی قرار بگیرد. از سوی دیگر زن نیز پس از هر بار از سر کار آمدن شوهر بابت انجام خرید منزل، تهیه و تعمیر وسایل، رسیدگی به امور داخل و خارج خانه و دیگر مسئولیتهایی که بر عهده گرفته از او قدردانی و تشکر کند. این رفتار، باور به دیده شدن از سوی طرف مقابل و حس تأیید شدن را در همسران برمی‌انگیزد و از مهمترین عوامل گرمابخشی به زندگی زناشویی است.

>> روزنامه خراسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها