بهترین قصه زندگی‌ام همنشینی با آزادگان است

گفت‌وگو با محمودرضا رحیمی، کارگردان نمایش«روزی روزگاری سمنگان»

بهترین قصه زندگی‌ام همنشینی با آزادگان است

۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

محمودرضا رحیمی سال‌هاست که در مقام کارگردان نمونه کارهایش را به صحنه می‌آورد و اتفاقا برخی از آنها مانند تقاطع ۲۰۰۲، چند کاپریس برای ویلون و... آثار برجسته‌ای شده‌اند. او این روزها به اتفاق همسرش، نازنین گودرزی متنی به نام «روزی روزگاری سمنگان» نوشته و آن را کارگردانی کرده که در تالار چهارسو اجرا می‌شود.

ماجرای عجیب فضایی‌ها در ایران

گفت‌وگوی «جام‌جم» با نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و مدیر دوبلاژ انیمیشن «مسافری از گانورا»

ماجرای عجیب فضایی‌ها در ایران

۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

این‌که سه کودک، قهرمان اتفاقی باشند که به‌طور همزمان با تخیل و آدم‌فضایی‌ها آمیخته شده، می‌تواند خط داستانی جذابی را برای یک پویانمایی سینمایی به پیش ببرد. «مسافری از گانورا» فیلمی به کارگردانی سیداحمد علمدار وبه نویسندگی و تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین علمدار همین خط داستان را دنبال می‌کند.

نسل‌کشی فرهنگی به دست ابرقهرمان‌ها

صهیونیست‌ها چگونه از ابزار فرهنگی و هنری برای اهداف غیرانسانی بهره می‌برند؟

نسل‌کشی فرهنگی به دست ابرقهرمان‌ها

۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

سوپرهیروها یا ابرقهرمانان که این روزها به‌واسطه هالیوود، سالن‌های سینمای دنیا، شبکه‌های تلویزیونی و سکوهای نمایش فیلم حتی در داخل ایران را در قرق خود درآورده‌اند؛ درواقع قهرمانان خیالی هستند که توسط اشراف یهود و از اسطوره‌ها و افسانه‌های عهد عتیق بیرون کشیده شدند و به‌واسطه قدرت سینما شروع به ذهنیت‌سازی برای نسل‌های مختلف کردند.

حقیقت غزه را به تصویربکشیم

گفت‌وگو با جهانگیر الماسی درباره بررسی نقش هنرمندان در بازنمایی جنایات صهیونیست‌ها در غزه

حقیقت غزه را به تصویربکشیم

۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

همه ما از دیدن این میزان تخریب و ویرانی به‌وجودآمده در جریان بمباران غزه متألم می‌شویم و در این میان هنرمندان به‌دلیل این‌که با قلب‌شان وارد کارزار خلق آثار هنری می‌شوند، بیش از هر زمانی احساس مسئولیت و وظیفه می‌کنند. در سینمای ایران هنرمندان بسیاری در جریان جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی کردند یا کارگردانانی مانند جمال شورجه و پرویز شیخ‌طادی به موضوع فلسطین توجه نشان دادند و دراین رابطه فیلم ساختند و به‌نوعی دین خود را به سینمای مقاومت ادا کردند.

نون‌خ کماکان پرمخاطب

نگاهی به پیامک‌های مردمی ۱۶۲ در یک هفته نشان داد

نون‌خ کماکان پرمخاطب

۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

تلویزیون همیشه تلاش کرده در قامت یک رسانه مردمی، راه ارتباط خود را با مردم باز بگذارد. به‌همین‌دلیل باید سامانه ۱۶۲ را یکی از همین راه‌های باز میان مخاطبان و تلویزیون دانست. رسانه‌ملی تلاش کرده در دوران تحولی خود، این ارتباط را پویاتر و برنامه‌های بهتر و مخاطب‌پسندتری را پخش کند.

روحانیت علیه استعمار

روایت تاریخ از کارنامه روحانیت(بخش چهاردهم)

روحانیت علیه استعمار

۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

اگر علما و روحانیون اسلام در زمانی با تاسیس حوزه‌های علمیه و مدارس و دانشگاه‌ها و کتابخانه‌ها و... و با نشر کتاب و دانش و هنر به رواج علم و فرهنگ و تمدن پرداختند و حتی در دوران تهاجم مغول و در سرزمین‌های دیگر نیز از این کار بازنماندند و در زمانی دیگر، در کنار حکومتی مدعی دین و پیروی از اهل‌بیت‌(ع)، مصادری همچون شیخ‌الاسلامی و مفتی و امامت جمعه و جماعت و خاتم‌المجتهدینی را پذیرفتند و خمس و زکات مومنین را سامان دادند و سهم امام گرفتند و حدود شرعی را جاری کردند، اما در یک دوران که همان دشمنان قدیمی در قالب استعمار کهنه و نو، سرزمین‌های اسلامی را عرصه تاخت‌وتاز خویش قرار دادند، دیگر به درس و بحث و تبلیغ و حد شرعی بسنده نکردند، گره لباس محکم نمودند و به‌طور مستقیم وارد مبارزات به‌اصطلاح سیاسی و مقابله رودررو با استعمارگران و متجاوزان و اشغالگران شدند.

تبیین‌گری با رسانه امام رئوف

آنچه در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع)گذشت

تبیین‌گری با رسانه امام رئوف

۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) صبح پنجشنبه ۲۷مهرماه با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد و از برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های مختلف با اهدای لوح تقدیر و جوایز ویژه قدردانی به‌عمل آمد.

ضدقهرمان‌های عزیز

درباره شخصیت های شروری که دوست‌شان داریم

ضدقهرمان‌های عزیز

۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷

بی‌شک قهرمان‌ها دوست‌داشتنی‌اند‌. آنها آرمان‌هایی دارند که جدا از آسایش خود، آرامش دیگران را هم می‌خواهند‌ اما ضد‌قهرمان‌ها درست مخالف این جمله‌اند‌. برای آنها چیزی جز آرامش خودشان مهم نیست اما چطور است که بعضی از آنها محبوب می‌شوند؟ آن‌قدر که گاهی جای‌شان با قهرمان قصه عوض می‌شود. پاسخ به این سؤال و در مواردی تحول شخصیت از ضد‌قهرمان به قهرمان در این صفحه آمده است.

قاب روی پرده‌نقره‌ای

وقتی تلویزیون نقش اصلی سینما می‌شود

قاب روی پرده‌نقره‌ای

۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

۶۵ سال پیش در چنین روزهایی، تلویزیون برای نخستین بار در ایران راه‌اندازی شد و عنوان مدیوم و رسانه‌ای تاثیرگذار را به خود اختصاص داد. این ویژگی در ترکیب با امتیاز گستره وسیع و رایگان، هنوز هم طرفداران پرشماری دارد و از این نظر حتی رسانه‌های محبوبی چون سینما و دراین چند سال اخیر پلتفرم‌ها و بسترهای نمایشی آنلاین، ازجنبه تنوع و حجم برنامه‌ها و تعداد مخاطبان قابلیت رقابت با تلویزیون را ندارند. ما اما به مناسبت این روز، سراغ برخی فیلم‌های سینمای ایران رفته‌ایم که تلویزیون نقش و حضور محوری در آنها داشته است و فیلمسازان به تبع میزان گستردگی و محبوبیت آن در جامعه، از این وسیله و محتوایش در قصه فیلم بهره برده‌اند.

رسانه‌ملی طلایه‌دار راهبردهای‌تربیتی

محمدجواد نظافت تشریح کرد

رسانه‌ملی طلایه‌دار راهبردهای‌تربیتی

۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین محمدجواد نظافت یزدی که بخشی از دغدغه‌اش در حوزه تالیفات، مشارکت در تدوین مجموعه درس‌هایی از نهج‌البلاغه است، با نظر به رهنمودهای تربیتی نهج‌‌البلاغه، رسانه را هدایتگر تمامی مربیان و فعالان تربیتی می‌داند و معتقد است که مقوله «تربیت» باید روح حاکم بر رسانه باشد‌. این مفسر اخلاق تربیتی در سلسله نشست‌های طرح تحولی محتوایی رسانه، در گفت‌و‌گو با مدیران ارشد صداوسیما، ضمن تاکید برویژگی‌ها و جایگاهی که جوانان در جامعه دارند از صداوسیما می‌خواهد که برنامه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌ها از تربیت اشراب شود‌.

۱بعدی