برای اولین بار در حسینیه معلی شبکه سه
ببینید | روایت پدرِ «دختر کاپشن صورتی» از روز حادثه
یه خانواده چهارنفره بودیم که همسرم و دو تا بچه هام شهید شدن...به حالشون غبطه می خورم...
یه خانواده چهارنفره بودیم که همسرم و دو تا بچه هام شهید شدن...به حالشون غبطه می خورم...
ویدئوی زیبای روضه خوانی نوجوان اردبیلی در مراسمی به نام آئین شمعگردانی در برنامه حسینیهمعلی را ببینید.
روضه خوانی جانسوز حضرت زهرا توسط نوجوانی که مادرش را درحمله تروریستی کرمان از دست داد را مشاهده میکنید.
در سالهای پایانی حکومت قاجار، زمزمههای تکنولوژی نوینی به گوش ایرانیان رسید و در سال ۱۳۱۹ نوای رادیو در سرزمینی کهن برای نخستین بار طنینانداز شد. از آن روز تاکنون، این جعبه جادویی، سفری پرفراز و نشیب را در دل فرهنگ و جامعه ایران پیموده و در هر مقطع تاریخی، نقشی بیبدیل ایفا کرده است. رادیو در بدو ورود با استقبال محتاطانهای روبهرو شد. عدهای شیفته این اختراع شگفتانگیز شدند و عدهای دیگر با دیده تردید به آن نگریستند اما این زمزمهها بهتدریج تبدیل به فریادی رسا شد و رادیو توانست در دل مردم جایی برای خود باز کند.
در سالهای اخیر سینمای ایران توفیق داشته که در تولیدات خود شاهد فیلمهایی باشد که توجه ویژهای به امام هشتم(ع) داشتهاند و نهفقط آثار قابل توجهی تولید شده، بلکه فیلمسازان دغدغهمند به فکر ساخت فیلم و انیمیشن برای گروه سنی کودک و نوجوان هم بودهاند و امید است که این تازه سرآغازی باشد برای نمایش داستانهایی بر پرده نقرهای که بتواند علاوه بر کمک به تعالی سینمای کشور، در توسعه فرهنگ رضوی و اشاعه و عمومیسازی فرمایشات امام رئوف در جامعه نقشآفرینی کند.
در سالهای اخیر و رویکردهای جدید سازمان سینمایی، ایران و کشورهای همسایه تفاهمنامههای متعددی در راستای تبادل دانش فنی و تخصصی سینمایی، تبادل استاد و دانشجو در حوزه سینما، تولید فیلمهای مختلف با محوریت اشتراکات فرهنگی، آداب و رسوم، دین و مذهب، قرابت زبانی و... امضا کردهاند که قرار است به خلق آثاری سینمایی منجر شود و اعتلای این هنر و صنعت در منطقه را بهدنبال داشته باشد.
«ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان بامحوریت شهر یزد،مدتی است که روی پرده سینماها رفته است. دهقان دراین اثر تاریخچه شهر یزد را با نگاهی به افسانهها واسطورهها با روایت عناصر چهارگانه(آب، باد، خاک و آتش) تصویرمیکند.این مستندساز در ایساتیس تنها به بیان آنچه رخ میدهد در قالب فیلم مستند اکتفا نکرده، بلکه آنچه که میخواهد تصویر کند را با فرمی شاعرانه با کلام گویندههای متن ــ نصرا...مدقالچی(باد)، ابوالحسن تهامینژاد(آتش)،زهره شکوفنده(خاک) و مریم شیرزاد(آب) ــ درهم آمیخته و مستندی قابلتأمل و دیدنی خلق کردهاست.
محمودرضا رحیمی سالهاست که در مقام کارگردان نمونه کارهایش را به صحنه میآورد و اتفاقا برخی از آنها مانند تقاطع ۲۰۰۲، چند کاپریس برای ویلون و... آثار برجستهای شدهاند. او این روزها به اتفاق همسرش، نازنین گودرزی متنی به نام «روزی روزگاری سمنگان» نوشته و آن را کارگردانی کرده که در تالار چهارسو اجرا میشود.
اینکه سه کودک، قهرمان اتفاقی باشند که بهطور همزمان با تخیل و آدمفضاییها آمیخته شده، میتواند خط داستانی جذابی را برای یک پویانمایی سینمایی به پیش ببرد. «مسافری از گانورا» فیلمی به کارگردانی سیداحمد علمدار وبه نویسندگی و تهیهکنندگی سیدمحمدحسین علمدار همین خط داستان را دنبال میکند.
سوپرهیروها یا ابرقهرمانان که این روزها بهواسطه هالیوود، سالنهای سینمای دنیا، شبکههای تلویزیونی و سکوهای نمایش فیلم حتی در داخل ایران را در قرق خود درآوردهاند؛ درواقع قهرمانان خیالی هستند که توسط اشراف یهود و از اسطورهها و افسانههای عهد عتیق بیرون کشیده شدند و بهواسطه قدرت سینما شروع به ذهنیتسازی برای نسلهای مختلف کردند.