سیاست-جدیدترین اخبار ایران و جهان | پایگاه خبری جام جم

تحریم صادرات تجهیزات نظامی ایران

تحریم صادرات تجهیزات نظامی ایران

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰ | نظر

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع با بیان اینکه امروز به‌لحاظ توان نظامی، ساخت تجهیزات و تسلیحات نظامی به ‌خودکفایی رسیده‌ایم، گفت: امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که ما را برای صادرات تجهیزات نظامی تحریم می‌کنند و این توانمندی قابل لمس امروز کشور است.

به حمایت از ایران در حفاظت از امنیت خود ادامه می‌دهیم

وزیر امور خارجه چین اعلام کرد؛

به حمایت از ایران در حفاظت از امنیت خود ادامه می‌دهیم

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶ | نظر

وزیر امور خارجه چین در دیدار با رئیس‌جمهور ایران ضمن تاکید بر این که چین همواره شریکی قابل اعتماد برای ایران خواهد بود، بیان کرد که پکن به حمایت از ایران در حفاظت از امنیت خود ادامه خواهد داد.

آمریکا حسن نیت ندارد

رییس‌جمهور در مصاحبه با الجزیره اعلام کرد:

آمریکا حسن نیت ندارد

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ | نظر

مسعود پزشکیان، رییس‌جمهور در مصاحبه با الجزیره گفت که آمریکا برای گفتگو با ایران حسن نیت ندارد و در توافق هسته‌ای نیز حسن نیت نداشت.

ببینید ا  آقای پزشکیان با قاتلان حاج قاسم، ابومهندس، هنیه و فواد شکر هیچ سازشی نخواهیم داشت

ببینید ا آقای پزشکیان با قاتلان حاج قاسم، ابومهندس، هنیه و فواد شکر هیچ سازشی نخواهیم داشت

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹ | نظر

نماینده مردم شهرکرد در صحن علنی مجلس گفت آقای پزشکیان! مواضع انقلابی شما در مراسم تحلیف آنچنان امیدبخش بود که مهمان ویژه عزیز ایران شهید هنیه شما را در آغوش گرفت؛ آن واقعیت شما بود که سبب امید در جبهه مقاومت شد؛ اما گویا اطرافیان و مشاوران شما روح شما را آزرده و به کارگیری جملاتی در نشست‌های رسانه‌ا،ی‌ تناقض‌های جدی را شکل بخشیده و از شما دو شخصیت متفاوت به نمایش گذاشته است.

دستور عارف برای بررسی سریع تمام ابعاد حادثه دلخراش ریزش معدن طبس

در جلسه هیئت دولت مطرح شد

دستور عارف برای بررسی سریع تمام ابعاد حادثه دلخراش ریزش معدن طبس

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰ | نظر

معاون اول رئیس جمهور با ابراز همدردی و تسلیت مجدد به ملت و خانواده جانباختگان و مصدومان حادثه معدن طبس، بر لزوم پیگیری تمام ابعاد این حادثه دلخراش و جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده تاکید کرد و دستور داد، وزاری صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه های نظارتی جمع بندی و گزارش های نهایی و روشن از این حادثه را هر چه سریعتر و حداکثر ظرف مدت دو هفته به هیئت دولت ارایه کنند.

جبهه مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان، پیروز میدان

رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت تاکید کردند:

جبهه مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان، پیروز میدان

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳ | نظر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار هزاران نفر از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت، ضمن تبیین دلایل چرایی آغاز جنگ تحمیلی، به دو عامل «سخن نو» و «جاذبه‌های» جمهوری اسلامی در مقابل نظم فاسد و باطل حاکم بر جهان اشاره کردند و گفتند: دفاع مقدس علاوه بر دفاع ارزشمند از وطن، دفاع از دین و جهاد فی سبیل‌الله بود که اسلام را زنده و ملت ایران را عزیز و روح معنوی را در کشور ترویج کرد.

آماده مراوده با جهان هستیم/ وحشیگری دیوانه وار اسرائیل در لبنان باید متوقف شود

رئیس جمهور در هفتاد و نهمین مجمع عمومی:

آماده مراوده با جهان هستیم/ وحشیگری دیوانه وار اسرائیل در لبنان باید متوقف شود

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۷ | نظر

رئیس جمهور با بیان این که جنایات کور و تروریستی چند روز گذشته و تجاوز گسترده علیه لبنان که هزاران انسان بی‌گناه را به خاک و خون کشیده است بی پاسخ نمی ماند، تاکید کرد: وحشیگری دیوانه وار اسرائیل در لبنان، پیش از آن که منطقه و جهان را به آتش بکشاند باید متوقف شود.

وادادگی رسانه‌ای در کشاکش جنگ

وادادگی رسانه‌ای در کشاکش جنگ

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴ | نظر

اولین حضور مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان در نیویورک جهت شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با برخی عملیات‌های سیاسی-رسانه‌ای درباره لزوم عادی‌سازی روابط با غرب خاصه با آمریکا، از سوی نیروهای سیاسی رادیکال و واداده بوده است.

دغدغه جوان‌گرایی

دغدغه جوان‌گرایی

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴ | نظر

رهبر انقلاب چندی پیش با صدور حکمی دکتر محمد مخبر را به سمت مشاور و دستیار رهبری منصوب کردند. نکته مهمی که پیام این انتصاب داشت، تاکیدی بود که رهبر انقلاب در متن حکم صادره نسبت به شناسایی و به‌کارگیری جوانان در دستگاه‌های مختلف داشتند و این توصیه حاکی از دغدغه ایشان درباره جوان‌گرایی است.