jamejamsara
سرا سلامت کد خبر: ۶۴۹۰۰۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲  |  ۱۷:۳۷

جوانه‌ها سهم مهمی در سلامت شما دارند، ولی نیازی نیست برای خریدآن‌ها پول زیادی بپردازید. خودتان می‌توانید درخانه آن‌ها را براحتی پرورش دهید و به تنها چیزهایی که نیاز دارید: دانه‌های غلات مانندگندم، ماش، عدس و مانند اینها، همراه با یک ظرف شیشه‌ای بزرگ و تمیز، توری و یک کش برای بستن تور است.

جام جم سرا: دانه‌های غلات را پس از آبکشی برای مدت ۲۴ ساعت در آب سرد خیس کنید. در این مدت چند بار آبکشی کرده ، و دوباره در آب تازه خیس و در شیشه ریخته و در آن را با کش توری ببندید و در یک مکان تاریک نگهداری کنید.پس از ۲۴ ساعت آنها را به آفتاب منتقل و با آب تازه روزی دو بار آبکشی کنید.جوانه شما در مدت یک هفته آماده مصرف است.

جوانه ها، مولتی ویتامین های طبیعی هستند که طی فرآیند جوانه زدن از دانه ها تولید می شوند. با جوانه زدن، میزان ویتامین ها، املاح معدنی و پروتئین دانه افزایش یافته ولی میزان کالری و کربوهیدرات کاهش می یابد. جوانه ها منبع فراوانی از اسیدهای آمینه آماده جذب، قندهای طبیعی و نیروهای حیاتی هستند. جوانه ها برای سلول های بدن مواد مغذی، نیرو و حیات را مهیا می کنند و به همین دلیل، فرآیند پیری را به تأخیر می اندازند.با مصرف جوانه حبوبات و غلات در غذاهای گوناگون به طور مثال آش، سوپ، حلیم و سالاد می توان به سلامت و افزایش طول عمر و تناسب اندام دست یافت.

جوانه گندم

جوانه گندم حاوی ویتامین E و سوپر اکسید دسموتاز است که هر دو آنتی اکسیدانت مهم برای محافظت در مقابل تولید سلول های سرطانی است. این مواد برای تامین اکسیژن برای بدن، بهبود التهاب و از بین بردن لخته مناسب هستند. به بچه های خود به جای شیرینی و شکلات، جوانه گندم تازه بدهید که بسیار مقوی است. جوانه گندم برای ورزشکاران بسیار مفید است.

جوانه عدس

جوانه عدس دارای تمامی هشت اسید آمینه ضروری مورد نیاز بدن است ولی ترکیب جوانه عدس با ذرت، گندم یا برنج کیفیت پروتئینی جوانه عدس را بهتر می کند.جوانه عدس همچنین دارای ویتامین A، B۲، B۳، B۵، B۱۲، B۱۵، B۱۷، C، فولیک اسید، اینوزیتول، برم، کلسیم، کلر، مس، آهن، منیزیم، مولیبدن، فسفر، پتاسیم، سلنیم، سدیم، گوگرد، روی، لینولئیک و لینولنیک و اولئیک اسید، لیگنان، همآگلوتینین، آنتی تریپسین، و پروتئین به میزان ۲۸ درصد است.

خواص جوانه عدس

جوانه عدس مغذی بوده و خاصیت آنتی اکسیدان دارد، مقوی قلب، تصفیه کننده خون و کاهنده قند خون را دارد. جوانه عدس به شستشو و تحریک کلیه ها و سیستم غدد فوق کلیوی و به تقویت قلب و عروق و افزایش انرژی و قدرت حیاتی کمک می کند. میزان فیبر محلول در جوانه عدس در مقایسه با دانه عدس به میزان ۳۰۰درصد افزایش می یابد. فیبر محلول در آب موجود در جوانه عدس به کاهش کلسترول، فشار خون، قند خون و تنظیم میزان انسولین خون کمک می کند.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
مرسی از این آموزش خوب
۰
۰
میركاظمی
Turkey
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
با سلام
همانگونه كه اشاره شد جوانه ها می تواند بخش های مهمی از نیازهای تغدیه ای روزانه را تامین نماید، اما جوانه های ارگانیك كه از بذر های ارگانیك به همراه تلقیح ارگانیك و بجای آبدهی روزانه از كود مایع ارگانیك استفاده نموده اند، علاوه بر لذت استفاده از جوانه از خصوصیات ارگانیك آن نیز بهره مند می شوند.
۰
۰
یادداشت بیشتر
وظیفه آگاهی بخشی

وظیفه آگاهی بخشی

به نظر من باوجود برخی تلاش‌ها، در برنامه‌های تلویزیونی نوروز امسال تنوع وجود نداشت، درحالی‌که انتظار می‌رفت امسال که مردم در خانه‌ها هستند، فیلم‌های متنوعی از شبکه‌های مختلف برایشان به نمایش گذاشته شود؛ به همین دلیل تنها چیزی که خیلی طرفدار داشت، همین سریال «پایتخت» بود که آن هم مسیری زیگزاگی طی کرد.

باوری كه تغییر كرد

باوری كه تغییر كرد

موضوع این است وقتی راجع به ویروس صحبت می‌شود، راجع به اپیدمی صحبت می‌كنیم؛ یعنی راجع به مفهومی همزمان علمی و اجتماعی كه پیوست سیاسی در آن نمی‌گنجد.

بحران تصمیمات زودهنگام کرونایی

بحران تصمیمات زودهنگام کرونایی

اتخاذ تصمیمات متناقض در مدیریت بحران‌های اجتماعی یکی از اشتباهات حوزه مدیریت کلان است که در علم جامعه‌شناسی از آن به عنوان چندگانگی مدیریتی یاد می‌شود.

گفتگو بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر