ببینید | سکانس از بازی ماندگار زنده یاد حسین خانی
سکانس از بازی ماندگار زنده یاد حسین خانی بیک بازیگر مشهور سینما و تلویزیون که شب گذشته در گذشت. این سکانس مربوط به سریال مختارنامه است.
سکانس از بازی ماندگار زنده یاد حسین خانی بیک بازیگر مشهور سینما و تلویزیون که شب گذشته در گذشت. این سکانس مربوط به سریال مختارنامه است.
یکی از فیلمهای ماندگار حسین خانی بیک، فیلم سینمایی «پوتین» به کارگردانی عبداله باکیده و نویسندگی هوشنگ جاوید محصول سال ۱۳۷۰ است.
پدری صریحالکلام با لهجه اصفهانی که هیچ ابایی از گفتن و نقد کردن فرزندش نداشت؛ شوخی میکرد و گاهی کنایههایش آنقدر سنگین است که صدای فرزندانش را درمیآورد. غالبا آنچه مخاطب تلویزیون از نقشهای برجسته زندهیاد هوشنگ حریرچیان در خاطر دارد، همین تصاویر است.
همزمان با اکران فیلم سینمایی در آغوش درخت به کارگردانی بابک خواجه پاشا در سینماها، موزیک ویدیوی این فیلم با صدای رحمان تک دهقان باعنوان بگو کجایی؟ رونمایی شد. فیلم سینمایی درآغوش درخت که فیلم محبوب منتقدان و اهالی رسانه نام گرفته، درامی عاشقانه اجتماعی است که اکران خود را توسط پخش بهمن سبز در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده و با استقبال علاقمندان سینمای اجتماعی روبرو شده است. مارال بنیآدم، جواد قامتی، روحالله زمانی، اهورا لطفی و رایان لطفی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
این روزها که تغییر دولت در حال شکلگیری است، مناقشه جدیدی در حوزه سینما شکل گرفته که به مصوبه جدید شورای صنفی نمایش باز میگردد؛ مصوبهای که درآن برداشت یک درصد ازفروش فیلمها را برای سینماداران مهیا کرده و این موضوع از سوی تهیهکنندگان سینما مورد نقد قرار گرفته است.
آلن دلون، ستاره فرانسوی تاریخ سینما، در یک مصاحبه تصویری گفته بود: بزرگترین حسرت زندگیام این است که پس از مرگ، خداوند بار دیگر من را در کنار پدر و مادرم قرار دهد، اما این بار بتوانیم بدون جدایی، تا بینهایت کنار یکدیگر بمانیم.
فرهنگ، هنر و رسانه بیشترین آسیب را از ناحیه کودتای ۲۸مرداد خورده است. هنر در دهه ۲۰سالهای رونق و شکوفایی به خود دید اما تا آمد با تودهها نزدیکی بیشتری برقرار کند، کارش به مسلخ ختم شد.
سینمای ایران نسبت به وقایع تاریخی به کفایت واکنش نداشته واگر براساس تقویم رسمی کشور پیش برویم و بخواهیم از یک موضوع ملی و دینی که سینمای ایران به آن توجه نشان داده، مثالی به میان آوریم، در مییابیم که چقدر دستمان خالی است. این موضوع حتی درباره اتفاقات معاصر کشور هم صدق میکند و نشان میدهد سینمای ایران به اهمیت وقایع تاریخی واقف نیست.
هیات مذهبی ازابتدای شکلگیری در ایران اسلامی، دارای هسته متمرکزی برای فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی بوده و عنصر هنر، جزئی جداییناپذیر ازاین تجمعات انسانی هدفمند است. این تعامل دینی وهنری درقالب پیوستگی مذهب و هنرهای تجسمی، نمایشی، موسیقی، ادبیات و...ظهور وبروز بسیار داشته؛ ادعای بزرگی نیست اگر بگوییم دربین هنرها، تعزیه از تکاملیافتهترین انواع پیوند بین هیات و تشکیلات مذهبی با تلفیق چند شاخه هنری است.